سقوط قیمتی مس با کاهش تقاضای چین

عصر معدن- بهای فلز مس در هفته قبل در بازارهای جهانی با نوساناتی همراه بود، ولی به طور کلی در هفته گذشته روندی کاملاً نزولی داشت. به نحوی که قیمت این فلز بنیادین از قیمت ۶۲۳۸.۵۰ دلار به ازاء هر تن در تاریخ ۵ ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی، به قیمت ۶۰۸۷.۰۰ دلار به ازاء هر تن در تاریخ ۹ ماه نوامبر سال جاری میلادی، رسید.;

سقوط قیمتی مس با کاهش تقاضای چین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، عوامل زیادی در هفته قبل بر قیمت فلز مس در بازارهای جهانی اثر داشتند که مهم ترین آن به شرح زیر است.
    در ابتدای هفته معاملاتی گذشته، در هفته گذشته انتشار گزارش منفی از وضعیت اقتصاد چین نشان داد که نرخ تورم تولیدکننده در این کشور برای چهارمین ماه پیاپی در ماه اکتبر افت داشته است.

    گروه تحلیلی کارگزاری سی ولکس در گزارشی نوشت:حجم تقاضای داخلی فعالیت های ساخت و ساز در این کشور در ماه اکتبر کاهش داشته و میزان فروش ماشین های جدید نیز برای چهارمین ماه متوالی کاهش یافت. لازم به توضیح است که چین بزرگترین مصرف کننده مس در دنیا است و 48 درصد مصرف مس دنیا را در سال 2017 میلادی داشته است، لذا همین مسئله موجب شد تا باکاهش تقاضای خرید فلزات بنیادین مانند مس در بازارهای جهانی قیمت مس روندی کاهنده داشته باشد. همچنین به گزارش خبرگزاری رویترز، افزایش ارزش دلار آمریکا در مقابل سبدی از ارزهای عمده جهان در هفته قبل موجب شد تا قیمت فلزات بنیادین مانند مس تحت فشار قرار گیرد و در هفته قبل در بازارهای جهانی روندی نزولی داشته باشد.

    تحلیل تکنیکال مس
    با توجه به شواهد و اسیلاتورهای موجود در تحلیل تکنیکال، فلز مس روند بلند مدت صعودی دارد و لازم به ذکر است که این فلز بنیادین، نوساناتی را نیز در این بین تجربه خواهد کرد. در هفته گذشته در بازارهای جهانی، فلز بنیادین مس روندی نزولی داشت و در هفته بعد نیز با احتمال زیادی دارای روندی نزولی خواهد بود.
    در این صورت فلز اگر مس روندی نزولی داشته باشد، در این صورت با عبور از نزدیکترین ساپورت مهم خود یعنی 6000 دلار به ازاء هر تن، احتمال این که قیمت مس، تا سطح قیمتی و تاریخی  5800 دلار به ازاء هر متریک تن نزول یابد، وجود دارد.
    و در غیر این صورت چنانچه مس بخواهد روندی افزایشی داشته باشد و در صورت عبور کردن از نزدیکترین مقاومت و تاریخی مهم خود که 6100 دلار به ازاء هر متریک تن است، احتمالاً تا مقاومت قیمتی 6300 دلار به ازاء هر متریک تن نیز افزایش خواهد یافت.

    اتفاقات فوق در حالی است که علاوه بر موارد یادشده، عوامل مهمی مانند میزان رشد GDP کشورهای بزرگ جهان نظیر آمریکا، چین و منطقه یورو، بروز بلایای طبیعی، مسئله تنشهای سیاسی در دنیا مانند جنگ اقتصادی کشور آمریکا با اقتصادهای بزرگ نظیر کشور چین، اتحادیه اروپا، روسیه و کانادا، همچنین سیاستهای تورم‌زدایی چین، سیاست های فدرال رزرو آمریکا در تثبیت یا عدم تثبیت نرخ بهره بانکی، اقدامات سایر بانک های مرکزی دنیا، نگرانی‌های ناشی از افزایش نرخ تورم جهانی و اتفاقاتی نظیر بروز اعتصابات کارگری در معادن مهم مس دنیا خصوصاً معادن مس کشور شیلی، در تعیین روند آینده فلز بنیادین مس در بازارهای جهانی تاثیرگذار خواهند بود. 

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر