تصمیمات جدید برای معادن زغال سنگ ابلاغ شد

عصر معدن- براساس نامه معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت به انجمن ذغال سنگ ایران سیاست گذارهای جدید برای حوزه ذغال سنگ کشور ابلاغ شد.;

تصمیمات جدید برای معادن زغال سنگ ابلاغ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از تسنیم، براساس نامه سرقینی معاون معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت به انجامن ذغال سنگ ایران سیاست گذارهای جدید برای حوزه زغال سنگ کشور ابلاغ شد.

    در این نامه آمده است : احتراما به پیوست صورت جلسه 15 مهرماه 98 نشست اتاق فکر که با حضور اعضای اتاق فکر وزارت صنعت، انجامن ذغال سنگ ایران و مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان تشکیل شد خواهشمند است در خصوص اجرای مفاد دستورالعمل مذکور اقدامات لازم را انجام دهید.

    1. در خصوص موضوع ایمنی معادن ذغال سنگ مقرر شد پیگیری تأمین بودجه برای احداث 4 مرکز ایمنی و نجات در4 حوزه اصلی ذغال سنگ کشور (طبس، کرمان، البرز شرقی، البرز مرکزی) در بودجه سال 99 از طرف وزارت صنعت به عمل آید و شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران به عنوان مجری باشد. همچنین در سفر کارشناسان و شرکتهای روسی به ایران در این خصوص بحث و رایزنی لازم با حضور انجامن ذغال سنگ ایران و سازمان نظام مهندسی معدن ایران جهت دریافت نظرات کارشناسی و تجهیزات ایمنی معادن ذغال سنگ از کشور روسیه به عمل آید.

    2. با توجه به اینکه قیمت پایه کنسانتره ذغال سنگ برمبنای 26.5 درصد قیمت شمش فولاد خوزستان در بورس تعیین می‌شود و کاهش قیمت شمش فولاد در چند ماهه اخیر این معادن را با مشکل روبرو کرده است، لذا به منظور روند اقتصادی در فعالیت معادن ذغال سنگ و چرخه تولید فولاد در خصوص تعیین قیمت پایه شمش فولاد بررسی و دقت لازم به عمل آید و با تعیین قیمت واقعی و کارشناسی قیمت پایه شمش فولاد در بورس کالا مشکل معادن ذغال سنگ و سایر بخشهای فولاد مرتفع شود.

    3. مقرر شد در خصوص تأمین و تکمیل امکانات زیربنایی ناحیه ذغال سنگ طبس با مشارکت سازمان ایمیدرو و بخشهای خصوصی و دولتی فعال در منطقه سرمایه گذاری لازم به عمل آید و از طرح های اولویت دار سازمان ایمیدرو محسوب شود.

    4. ارائه تسهیلات مناسب به معادن ذغال سنگ که در شرف انجام است همچنین رفع مشکل چوب جهت معادن ذغال سنگ

    5.با توجه به ماهیت شغلهای معادن زیرزمینی ذغال سنگ که قطعاً مشمول مشاغل سخت و زیان آور می باشد مقرر شد پیگیریهای لازم از طرف وزارت صمت جهت تقبل بخشی از حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن ذغال سنگ توسط دولت به عنوان کمک بلاعوض دولت به معادن ذغال سنگ در بودجه سال 99 به عمل آید. همچنین با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هماهنگی لازم به عمل آید که 4 درصد حق بیمه اضافی مشاغل سخت و زیان آور در معادن ذغال سنگ همزمان با حق بیمه ماهیانه پرسنل مشمول پرداخت گردد تا از انباشتگی جلوگیری شده و امکان پرداخت تدریجی آن برای معادن ذغال سنگ فراهم شود.

    6.تشکیل کمیته پشتیبانی ذغال سنگ حداقل دو بار در طول سال.

    7.پرداخت مطالبات بخش ذغال سنگ کشور توسط شرکت ذوب آهن اصفهان.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر