بازار فولاد چین در ابهام

عصر معدن- هفته گذشته بازار فولاد چین جو مبهمی داشت چرا که قیمت های پیشنهادی فولاد صادراتی علی رغم رشد قیمت های داخلی کاهش یافت.;

بازار فولاد چین در ابهام
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از کالاخبر، ورق گرم و میلگرد صادراتی چین به دلیل تعطیلات رسمی و کاهش معاملات ارزان شد. زغال سنگ نیز به دلیل کاهش تمایل به خرید چینی ها افت قیمت داشت. ولی سنگ آهن با توجه به نگرانی های مربوط به عرضه رشد چشمگیر داشت.

    با پایان فصل اوج سرما در مارس حال فولادسازان چینی باید به دلیل نگرانی های زیست محیطی تولید را کنترل کنند. ظاهرا در استان تانگشان مجموع کاهش تولید آوریل تا ژوئن معادل 20 درصد از تولید خواهد بود.

    هفته گذشته سنگ آهن خلوص 62 درصد وارداتی به چین از حدود 88 دلار به 93 دلار هر تن سی اف آر رسید که به دلیل نگرانی از عرضه جهانی این ماده اولیه بود.

    ورق گرم صادراتی چین از 535 تا 540 دلار به 525 تا 530 دلار هر تن فوب کاهش داشت در حالی که در بازار داخلی قیمت ورق گرم حدود 6 دلار رشد داشت و به 570 تا 573 دلار هر تن درب کارخانه رسید در حالی که 5 تا 7 آوریل چینی ها در تعطیلات فستیوال بزرگداشت مردگان بودند.

    میلگرد صادراتی نیز از 530 دلار به 525 تا 530 دلار هر تن فوب کاهش داشت. ولی در بازار داخلی 10 دلار رشد داشت و 580 تا 588 دلار هر تن درب کارخانه با مالیات بر ارزش افزوده ثبت شد

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر