اینوماین ۲"؛ گردهمایی برای پیشتازی معدن و صنایع معدنی در پیوند صنعت با دانش بنیان ها

عصر معدن- شرکت های دانش بنیان و معدن و صنایع معدنی در "اینوماین ۲"گرد هم آمدند تا با هم افزایی، پیوند صنعت و دانش را رقم زده و در شرایط اقتصادی، بنگاه های معدن و صنایع معدنی، گام های موثر در جهت "تامین تجهیزات از داخل"، "کاهش ارزبری" و "رونق تولید" بردارند. در این میان ایمیدرو در راستای سیاست حمایت از "ساخت داخل" تلاش کرده در بهره مندی ظرفیت های دانش بنیان ها در تحقق اهداف توسعه ای به عنوان پیشتاز عمل کند. غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو در این رویداد تاکید کرد که هم آفرینی ارزش، جایگاه بالاتری از ارزش آفرینی دارد.;

اینوماین ۲"؛ گردهمایی برای پیشتازی معدن و صنایع معدنی در پیوند صنعت با دانش بنیان ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، در نمایشگاه اینوماین 2 بیش از 50 غرفه در محل صندوق شکوفایی ریاست جمهوری جانمایی شد. در این رویداد دانش بنیان ها و شرکت های معدن و صنایع معدنی با معرفی خدمات و نیازهای خود، به دنبال ظرفیت سازی برای عینیت بخشیدن به شعار "بهره مندی از توان داخلی" با تمرکز بر "رونق تولید و توسعه اشتغال" هستند که در این گزارش به معرفی بخشی از خدمات برخی شرکت های دانش بنیان می پردازیم.

    ارایه خدمات کالیبراسیون و اعتبارسنجی

    شرکت "فن آوری پیشرفته جهان" با هدف ارایه خدماتی برتر به نیازهای تخصصی محققین و متقاضیان دستگاه های آزمون در آزمایشگاه های بخش تحقیقات، کنترل، تولید و آموزش عالی کشور تاسیس شد. ارایه آنالیزرهای شیمیایی و دستگاه های تخصصی، سرعت و دقت فرآیند آزمون بخشی از خدمات این مجموعه است.

    همچنین از ارایه خدمات کالیبراسیون و اعتبارسنجی و همچنین خدمات و پشتیبانی های قابل اعتماد پس از فروش، منطبق با استانداردهای بین المللی و رصد تکنولوژی روز دنیا را می توان به عنوان دیگر فعالیت های این شرکت نام برد.

    طراحی و ساخت تجهیزات ژئوفیزیک

    گروه فناوری بِم یک شرکت ایرانی فعال در حوزه معدن است. عمده فعالیت های این شرکت در سه بخش "اکتشاف، ژئوفیزیک و معدن" و "بازرگانی و سرمایه گذاری" و همچنین "مشاوره علمی و صنعتی" طبقه بندی می شود. این شرکت تلاش های خود را بر ابداع، طراحی و ساخت تجهیزات ژئوفیزیک زمینی، هوابرد هوایی و دریایی نظیر مگنتومتر و ... متمرکز کرده است.
    تولید قطعات پریکست آلومینایی

    شرکت اطلس سرام کویر در بخش صنایع فلزی تولید قطعات پریکست آلومینایی نظیر نازل درونی و کلکتور پاتیل فولاد، قطعات پریکست مصرفی در تاندیش فولاد، راهگاه های ضد سایش و ضد خوردگی در صنعت مس، بلوک های کف کوره نورد به جای آجرهای فیوزدکست آلومینایی و ... فعالیت می کند.
    تکنولوژی ساخت دستگاه های حفاری تونل های کوچک

    شرکت دانش بنیان شاسان فناوران آمیتیس با جذب تکنولوژی ساخت دستگاه های حفاری تونل های کوچک باتوجه به بومی شدن تکنولوژی ساخت دستگاه های حفاری تونل در این شرکت،‌ فعالیت های خود را در تولید این ماشین آلات در ابعاد مختلف و برای حفاری در سنگ ها با مقاومت های گوناگون انجام می دهد.
    مهندسی معکوس سیستم های کنترلی

    شرکت دانش بنیان مپسام با چشم انداز تجهیز و ساخت و ارتقای سطح دسترسی صنعت و تجارت کشور به کالاها و خدمات تخصصی این حوزه در سال 95 تاسیس شده است. از برخی پروژه های این شرکت می توان به مهندسی معکوس سیستم کنترلی مشعل های کوره کارخانه گندله سازی، ساخت خنک کننده جهت خنک کاری در صنایع و طراحی و ساخت سیستم سوخت رسانی (تنظیم کننده سوخت دامپتراک) اشاره کرد.

    طراحی و تولید سامانه های الکترونیکی

    شرکت هوشمند نمایه افراز با بیش از 14 سال تجربه ارائه محصولات متنوع در حوزه الکترونیک ، مخابرات و ITS خدمات نصب و راه اندازی و پشتیبانی فروش را ارائه می‌دهد. شرکت هوشمند نمایه افراز در سال 82 به ثبت رسیده و با هدف طراحی و تولید سامانه های الکترونیکی ، مخابراتی و نرم افزاری خصوصا در حوزه هوشمند سازی حمل و نقل که از موضوعات به روز در جوامع امروزی است فعالیت خود را آغاز کرده است.
    نرم افزارهای یکپارچه تخصصی تحت وب

    شرکت مهندسی پایا افزار گستر صدرا از شرکت های نرم افزاری دانش بنیان صنعتی است که با هدف ارائه محصولات و خدمات متنوع در زمینه فناوری اطلاعات تأسیس شده است. این شرکت که بیش از 15 سال از تأسیس آن می گذرد، با بهره گیری از دانش روز دنیا به تولید و ارائه انواع نرم افزارهای یکپارچه تخصصی تحت وب و تحت ویندوز در زمینه مدیریت کسب و کار با امکان پیاده سازی بر اساس نیازمندی های هر مجموعه اقدام کرده است. این مجموعه در زمینه ارائه سیستم ها به سازمان ها و شرکت های دولتی و خصوصی داخلی و کسب و کارهای خارجی در صنایع مختلفی همچون فناوری اطلاعات و ارتباطات، خودرو، پزشکی، غذا و دارو، کشاورزی و معدن، پوشاک، انرژی و … فعالیت دارد.
    تولید سنسور وزن خودرویی

    شرکت سامانه‌ ساز دلفین آپادانا در سال 1387 با یک تیم دو نفره با ایده هوشمند و مکانمندسازی ناوگان خودرویی تشکیل شد. نتیجه 2 سال تحقیق، توسعه و عملیات تیم تشکیل شده نخسین نسخه نرم‌ افزار مدیریت ناوگان خودرویی بود که در سال 1389 منتشر شد. از ابتدای سال 1390 تیم فنی شرکت، قدم‌ های ابتدایی برای مطالعه و تحقیق درباره سنسور وزن خودرویی را برداشت که نتیجه این تحقیق در سال 1391 تجاری شده و روانه بازار شد. قرارداد های بین‌المللی، شرکت دلفین را در مسیر چند زبانه کردن نرم‌ افزار قرار داد که امروز کاربران می‌ توانند به این نرم‌ افزار به 4 زبان فارسی، انگلیسی، عربی و روسی دسترسی داشته باشند.

    سیستم آزمایشگاهی هوشمند رباتیک

    شرکت فن آوری پیشرفته جهان از سال 1380 عرضه تجهیزات آزمایشگاهی، تحقیقاتی و صنعتی تاسیس شد. نمونه بردار مکانیکی مواد معدنی (برداشتن نمونه از روی نواد نقاله و یا محموله بر روی کامیون و ...)، سیستم آزمایشگاهی هوشمند رباتیک، تست خرد شدن زغال سنگ، آنالیزور آنلاین و ... از جمله تجهیزاتی است که این شرکت قادر به عرضه آن ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر