کرباسیان در حاشیه افتتاح واحد آهن اسفنجی سبزوار:

کارآفرینان بخش خصوصی به بخش معدن و صنایع معدنی ورود پیدا کنند

عصر معدن- رئیس هیات عامل ایمیدرو گفت: کارآفرینان بخش خصوصی و نهادهای سرمایه گذار به بخش معدن و صنایع معدنی به عنوان بخش سودآور ورود پیدا کنند.;

کارآفرینان بخش خصوصی به بخش معدن و صنایع معدنی ورود پیدا کنند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، مهدی کرباسیان در حاشیه افتتاح کارخانه آهن اسفنجی طرح فولاد سبزوار اظهار داشت: در سال 96، بیش از 9 میلیون تن صادرات در زنجیره فولاد داشتیم. در زنجیره سایر محصولات معدنی نیز صادرات انجام شد که در مجموع بیش از 20 درصد از صادرات کشور به بخش معدن و صنایع معدنی اختصاص یافت و توانستیم بازارهای جدیدی کشف کنیم.

    وی افزود: با این روند، افق چشم انداز اقتصاد که به سمت برون گرایی و اقتصاد مقاومتی است در حال محقق شدن است.

    رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به اینکه جذب برخی سرمایه های کشور از جمله بانک ها به بخش معدن و صنایع معدنی، از جمله افتخارات ایمیدرو است، تصریح کرد: پیش از این، بانک پارسیان در حوزه معدن و صنایع معدنی نبود اما اکنون در 2 پروژه مهم شامل طرح فولاد سبزوار (با سهم 85 درصدی و ایمیدرو 15 درصد) و نیز طرح شرکت اپال پارسیان سنگان (60 درصد و 40 درصد ایمیدرو) حضور دارد.

    وی افزود: طرح گندله سازی اپال پارسیان دی 96 افتتاح شد و طرح کنسانتره سازی آن در 2 فاز تعریف شده که فاز نخست آن به ظرفیت 2.6 میلیون تن در حال تولید است و عملیات اجرایی فاز دوم با ظرفیت تولید 2.4 میلیون تن طی دو ماه آینده آغاز می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر