نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران:

صادرات باید آزاد شود

عصر معدن- فعالان صنعت فولاد به ویژه در حوزه صادرات چندی پیش از محدودیت های ایجاد شده از سوی کشورهای عراق و افغانستان برای صادرات از ایران گله مند بودند و اظهار می کردند میزان تناژ صادرات به این دو کشور با کاهش همراه شده است.;

صادرات باید آزاد شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» این در حالی است که عراق و افغانستان یکی از بازارهای صادراتی خوب ایران محسوب می شوند، از سویی دیگر بازسازی عراق نیز می تواند درآمد خوبی برای ایران به همراه داشته باشد اما محدودیت ایجاد شده می تواند این فرصت را با چالش همراه کند.
    در این باره بهادر احرامیان نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران در گفت و گو با «عصرمعدن»، اظهار کرد: کشورهای عراق و افغانستان برای محصولات صادراتی ایران محدودیت هایی را ایجاد کرده اند.
    وی ادامه داد: درواقع این دو کشور تعرفه ای 90 دلاری برای محصولات ایرانی گذاشته اند.
    به گفته احرامیان، باوجود جبران قیمت در چند روز گذشته اما همچنان فولاد ایران ارزان ترین فولاد جهان است.
    نایب رییس انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران با بیان اینکه صادرات باید آزاد شود، افزود: باید تمامی قید و بندها برداشته شود تا محصولات را به مسافت های بیشتری صادر کنیم.
    احرامیان همچنین با اشاره به بازگشت ارز، بیان کرد: تولید فولاد در بهترین حالت ها سودی تک رقمی یا حداکثر 10 تا 12درصد برای کل زنجیره در اختیار دارد. حال زمانی که حاشیه سود این میزان است تولیدکننده ناچار است پول را بازگرداند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر