بهروز فروتن :

تاسیس ذوب آهن اصفهان موجب شکل‌‌گیری بسیاری از صنایع دیگر در کشور شد

خود را بخشی از خانواده بزرگ ذوب آهن می‌دانم

عصر معدن- بهروز فروتن گفت: اساسا تاسیس ذوب آهن اصفهان موجب شکل‌‌گیری بسیاری از صنایع دیگر در کشور شد و اگر ذوب آهن اصفهان به عنوان یک صنعت مادر ایجاد نمی‌شد بسیاری از صنایع پایین دستی دیگر هم شکل نمی‌گرفت.;

تاسیس ذوب آهن اصفهان موجب شکل‌‌گیری بسیاری از صنایع دیگر در کشور شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایلنا، بهروز فروتن بنیانگذار صنایع غذایی بهروز، از کارآفرینان صاحب‌نام و موفق کشور است. عموما بهروز فروتن را به عنوان یک فعال حوزه صنایع غذایی می‌شناسند و شاید بسیاری از افراد ندانند که او در صنعت فولاد کشور نیز فعال بوده است.
    فروتن در جوانی با توجه به تخصصی که در ریخته‌گری، مدل‌سازی و قالب‌سازی کسب کرده بود به عنوان پیمانکار در احداث کارخانه ذوب آهن اصفهان مشارکت داشت و از فعالان قدیمی ذوب آهن اصفهان و صنعت فولاد کشور به شمار می‌آید.
    بهروز فروتن  با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس کارخانه ذوب آهن اصفهان گفت: من خاطرات زیادی از همکاری با ذوب آهن اصفهان دارم و خود را بخشی از خانواده ذوب آهن اصفهان می‌دانم. مجموعه ذوب آهن اصفهان پس از گذشت پنجاه سال از عمرش از نهالی نو پا به درختی تناور تبدیل شد و نقش موثری در توسعه صنعتی کشور داشت.
    وی تاکید کرد: اساسا تاسیس ذوب آهن اصفهان موجب شکل‌‌گیری بسیاری از صنایع دیگر در کشور شد و اگر ذوب آهن اصفهان به عنوان یک صنعت مادر ایجاد نمی‌شد بسیاری از صنایع پایین دستی دیگر هم شکل نمی‌گرفت. تاسیس ذوب آهن اصفهان هم نیاز کشور به خارج را از بین برد و هم در شکل‌گیری صنایع جانبی و پایین دست بسیار موثر بود.

    فروتن اظهار داشت: از همه مهم‌تر این که تاسیس ذوب آهن اصفهان به رشد مدیریت صنعتی در ایران بسیار کمک کرد. بسیاری از مدیران صنعتی کشور در ذوب آهن اصفهان فعال بودند.
    وی افزود: من خاطرات تلخ و شیرین بسیاری از کار در ذوب آهن اصفهان دارم. از جمله این که در ساخت یکی از کوره‌ها از بلندی سقوط کردم و از ناحیه پا دچار شکستگی و آسیب دیدگی شدید شدم که هنوز به خاطر آن شکستگی گاهی در پایم احساس درد می‌کنم.
    این کارآفرین برجسته در پایان گفت: وقتی فردی در احداث یک مجموعه نقشی ولو کوچک داشته باشد خود را به آن مجموعه متعلق می‌داند. من نیز خود را بخشی از خانواده بزرگ ذوب آهن اصفهان می‌دانم و با شنیدن خبر موفقیت این مجموعه، خشنود می‌شوم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر