در نیمه نخست امسال

واردات شمش فولاد با افت ۶۷ درصدی، کمترین حجم واردات فولادی‌هاست

عصر معدن- آمار واردات زنجیره فولاد از شمش فولاد تا انواع مقاطع، محصولات فولادی و آهن اسفنجی نشان می‌دهد که علاوه بر صفر شدن واردات آهن اسفنجی و اسلب به کشور، در نیمه نخست امسال میزان واردات شمش فولاد (فولاد میانی) با بیشترین میزان افت واردات نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۰، حداقل میزان واردات فولادی‌ها را به خود اختصاص داده است.;

واردات شمش فولاد با افت ۶۷ درصدی، کمترین حجم واردات فولادی‌هاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، بر اساس آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، در نیمه نخست امسال میزان واردات مجموع مقاطع طویل تخت 14 درصد، محصولات فولادی 15 درصد، مجموع مقاطع تخت 20 درصد و میزان واردات شمش فولاد 67 درصد نسبت به آمار واردات آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته‌ است. این در حالیست که واردات آهن اسفنجی همچنان  در این مدت صفر بوده است.

    بیشترین میزان واردات فولادی در  مدت مذکور سال جاری مختص محصولات فولادی معادل 351 هزار تن است که نسبت به میزان واردات آن در مدت مشابه سال گذشته معادل 412 هزار تن، 15  درصد کمتر شده است.

    میزان واردات مقاطع تخت فولادی نیز در نیمه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد کمتر شده و از 361 هزار تن در مجموع واردات طی شش ماهه 1400 به 310 هزار تن در مدت مشابه امسال رسیده که 71 هزار تن آن در مرداد ماه وارد شده است.

    مجموع مقاطع طویل فولادی وارد شده ظرف شش ماهه 1401 نسبت به همین مدت در سال گذشته 20 درصد کمتر شده و از 51 هزار تن به 41 هزار تن (7000 تن در مرداد ماه) رسیده است.

    طبق آمار، در واردات شمش فولادی، طبق روال، همچنان میزان واردات اسلب صفر ثبت شده است اما 1000 تن بیلت‌وبلوم در مردادماه وارد کشور شده و مجموع واردات شمش فولاد را در مجموع همین 1000 تن ثبت کرده است. بنابراین مجموع واردات فولاد میانی به کشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته (3000 تن) 67 درصد افت کرده است.

    در نهایت نیز همچنان طی روال سال‌های اخیر، واردات آهن اسفنجی به کشور صفر است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر