کشورهای مسلمان برای شکست تحریم‌ها به طلا و معامله پایاپای روی می‌آورند

عصر معدن- نخست وزیر مالزی گفت ایران، مالزی، ترکیه، و قطر به دنبال استفاده از طلا و سیستم پایاپای برای تجارت بین خودشان هستند تا به این ترتیب در برابر هرگونه تحریم اقتصادی در آینده ایمن شوند.;

کشورهای مسلمان برای شکست تحریم‌ها به طلا و معامله پایاپای روی می‌آورند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از  تسنیم، ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی گفت: ایران، مالزی، ترکیه و قطر به دنبال استفاده از طلا و سیستم پایاپای برای تجارت بین خودشان هستند تا به این ترتیب در برابر هرگونه تحریم اقتصادی در آینده ایمن شوند.

     ماهاتیر در پایان اجلاس اسلامی در مالزی، ایران و قطر را به خاطر ایستادگی در برابر تحریم های اقتصادی تحسین کرد و گفت: برای مسلمانان بسیار اهمیت دارد که در برابر تهدیدهای آینده متکی به خود باشند.

     وی گفت:« در دنیایی که کشورها تصمیمات یکجانبه برای اقدامات تنبیهی می گیرند، مالزی و سایر کشورها باید همیشه به یاد داشته باشند که ممکن است روزی تحت تحریم قرار بگیرند».

     عربستان سعودی، امارات متحده عربی، بحرین و مصر حدود  دو سال و نیم است که روابط دیپلماتیک و تجاری با قطر را به اتهام حمایت از تروریسم متوقف کرده اند. دوحه این اتهام را رد می کند. در این بین، ایران هم از وضع دوباره تحریم ها توسط آمریکا در سال گذشته به شدت ضربه خورده است.

     وی با اشاره به سکه طلای  اسلامی گفت:« من پیشنهاد می دهم که ایده تجارت با استفاده از دینار، طلا و سیستم پایاپای را در بین خودمان مورد بررسی قرار دهیم».

    « ما با جدیت به دنبال این شیوه هستیم و امیدواریم بتوانیم مکانیسمی برای اجرایی کردن آن بیابیم».

     سران این کشورها توافق کردند نیاز به تجارت بیشتری بین خودشان و  با ارزهای یکدیگر دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر