همکاری ایران و استرالیا در زمینه اکتشاف کلید خورد

عصر معدن- استرالیا به عنوان یکی از پیشتازترین و حرفه‌ای ترین کشورهایی است که در زمینه اکتشاف فعالیت دارد و از کد استرالیایی جورک به عنوان یک مرجع مناسب به منظور ارائه گزارش‌های مناسب و مطلوب معدنی استفاده می‌شود.;

همکاری ایران و استرالیا در زمینه اکتشاف کلید خورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در این میان همکاری و فعالیت مشترک ایران با شرکت‌های فعال و خبره در حوزه معدن و اکتشاف استرالیایی می تواند برای کشور مفید باشد. از این رو شاهد هستیم که یک گروه مشاوراسترالیایی از 14 فروردین به ایران آمدند و به مطالعه و بررسی محدوده های معدنی فلزی در ایران نتایج مثبتی به همراه داشته است.
    Stuart Hutchin در گفت وگو با «عصرمعدن» درخصوص حضور این گروه استرالیایی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل حضور ما در ایران کمک به شرکت‌ها و ارائه مشاوره در حوزه اکتشاف است. به این صورت که استراتژی های اکتشاف در ایران به روز شود و از روش‌های جدید استفاده کنند.
    به گفته این مدیر زمین شناسی ، اکنون بعد از بازدیدهای انجام شده و بررسی‌های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که پتانسیل بسیار خوب معدنی در ایران وجود دارد. (بررسی و مطالعات انجام شده طی این مدت روی طلا، مس ، آنتیموان و ذخایرپلی متال ، بوده است)
    وی همچنین از مهمانوازی ایرانی ها در نقاطی که حضور داشتند ابراز خوشحالی کرد و گفت: ایران و استرالیا در طول تاریخ روابط بسیار خوبی با هم داشتند و ما امید داریم این روابط در آینده ادامه پیدا کند و بیشتر شود.
    وی درباره اینکه تحریم‌ها تا چه اندازه روی فعالیت مشترک این شرکت‌ها با ایران اثرگذار است نیز اظهار کرد: به طور قطع تحریم‌ها کار را سخت خواهد کرد و به راحتی نمی‌توان تجارت را انجام داد. البته ما یک شرکت تکنیکال و مشاور هستیم و تحریم‌ها از سوی امریکا اعمال شده است، با این حال اکنون نیز که ما در ایران حضور داریم و با دولت استرالیا نیز در ارتباط بودیم و مشکلی از این لحاظ وجود نداشته است.
    گفتنی است محدوده‌هایی که این گروه استرالیایی به مطالعه و بررسی آن پرداختند شامل هیرد، بیشه ، پلی متال جنوب شرق قلعه زری، خونیک، جانجا، حیدرآباد، بزمان، ریگان، جیرفت شمالی و جنوبی، و شهربابک بوده است.
     

     

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر