فلز سرخ برمدار ۶هزار دلاری

عصر معدن- پیش بینی مى شود در پنج سال آینده درحالی‌که ظرفیت پالایش بالایی برای مس خواهیم داشت اما بازارها با کسری شدیدی در بخش کنسانتره مس مواجه خواهند شد.;

فلز سرخ برمدار ۶هزار دلاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    بهرام شکوری، رییس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران نیز درباره کاهش عرضه مس در بازارجهانی در آینده نه چندان دور به «عصرمعدن» گفت: یکی از دلایلی که باعث می‌شود قیمت مس کاهش پیدا نکند کاهش عرضه است. از این رو پیش بینی می‌شود قیمت مس از 6هزاردلار کمتر نخواهد شد. در نتیجه باید روی یکی از فلزات پایه و مهم است که باید روی آن سرمایه گذاری انجام شود.
    وی در ادامه گفت: حال با توجه به ذخایر ارزشمندی مس در ایران، می‌توان سرمایه گذاری در این بخش صورت بگیرد و با واردات فناوری های نوین معادن کوچک را فعال کرد تا بتوانیم جایگاه خود را در جهان ارتقا داده و به جرگه فروشندگان مس در جهان بپیوندیم.
    شکوری در ادامه درخصوص اقداماتی که می‌تواند از سوی انجمن مس ایران انجام شود اشاره کرد و گفت: یکى از اهداف انجمن مس ایران برقراری ارتباط با کشورهای توسعه یافته و پیشرو در عرصه صنعت معدنکاری است تا بتوان ماشین آلات و تجهیزات وارد کنند و محصولاتی با ضایعات صفر به تولید رساند تا قیمت تمام شده محصول کاهش یابد و سهم ما در جهان افزایش دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر