کاهش صادرات معدنی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی

عصر معدن- براساس خلاصه دستاوردهای شاخص هفت ساله دولت تدبیر و امید در حوزه صنعت و معدن، همزمان با هفته دولت اعلام شده است که وزن صادرات کالاهای غیرنفتی در سه ماهه ابتدایی سال جاری، افزایش ۲۱.۹ میلیون تنی داشته است و این در حالی است که در کاهش صادرات در بخش معدن، با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد با ارزش معدنی در دستور کار دولت تدبیر و امید بوده است.;

کاهش صادرات معدنی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار،  وزن صادرات در سال 1357 و در ابتدای انقلاب 3.8 میلیون تن بوده که در سال 1392 و در ابتدای دولت یازدهم به 93.9 میلیون تن افزایش یافت.

    همچنین وزن صادرات در سه ماهه اول سال 1392 حدود 19.6 میلیون تن بوده که در سه ماهه اول سال جاری به 21.9 میلیون تن رسیده است.

    ارزش صادرات نیز در سال 1357 و در ابتدای انقلاب، نیم میلیارد دلار بود که در سال 1392 و در ابتدای دولت یازدهم به 41.8 میلیارد دلار رسید.

    در سه ماهه ابتدایی سال 1392 بیشترین ارزش صادرات غیرنفتی به تفکیک بخش مربوط به صنعت بوده است و معدن و کشاورزی در رده های بعدی قرار داشته‌اند.

    کاهش بخش معدن از صادرات غیرنفتی با هدف جلوگیری از خام‌فروشی مواد با ارزش معدنی در دستور کار دولت تدبیر و امید قرار گرفت که در سه ماهه ابتدایی سال جاری،  ارزش صادرات غیرنفتی در بخش معدن از صنعت و کشاورزی کمتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر