۹۰درصد ظرفیت معادن به دلیل کمبود ماشین‌آلات فعال نیست

عصر معدن- نماینده مردم جیرفت در مجلس با طرح این پرسش که چرا با وجود اینکه برخی معادن بزرگ فقط یک شاول دارند اما برخی تولیدکنندگان از واردات ماشین‌آلات جلوگیری می‌کنند؟ گفت: به گفته معدنکاران با وجود اینکه قانون مربوط واردات ماشین آلات معدنی کمتر از ۵ سال تصویب شده اما این ماشین‌آلات در کشور موجود نیست.;

۹۰درصد ظرفیت معادن به دلیل کمبود ماشین‌آلات فعال نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خانه ملت، ذبیح الله اعظمی ساردوئی  در تشریح نشست فراکسیون معدن مجلس که با حضور معدن‌کاران و نمایندگان شرکت هپکو برگزار شد، گفت: تامین ماشین‌آلات موردنیاز معادن دستورکار این جلسه بود؛ در این نشست معدن‌کاران نکاتی مانند اینکه چرا نیاز ماشین‌آلات موردنیاز معادن از طریق تولید یا مونتاژ تامین نمی‌شود، مطرح کردند.

    نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با طرح این پرسش که چرا با وجود اینکه برخی معادن بزرگ فقط یک شاول دارند اما برخی تولیدکنندگان از واردات ماشین‌آلات جلوگیری می‌کنند؟ ادامه داد: به گفته معدنکاران با وجود اینکه قانون مربوط واردات ماشین آلات معدنی کمتر از 5 سال تصویب شده اما این ماشین‌آلات در کشور موجود نیست.

    وی اضافه کرد: معدنکاران می‌توانند مجوز واردات ماشین‌آلات معدنی را از وزارت صمت دریافت کنند اما در حال حاضر مجوز واردات ماشین‌آلات معدنی خاص در بازار آزاد خرید و فروش می‌شود که باید علت این موضوع مشخص شود.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در این جلسه توان تولید ماشین‌آلات معدنی توسط هپکو موردبررسی قرار گرفت، تصریح کرد: شرکت هپکو با استناد به اینکه ما توان پاسخگویی به نیاز بازار را داریم مدتی از واردات ماشین‌آلات معدنی جلوگیری کرد اما در واقعیت نیاز کشور تامین نشد.

    اعظمی با بیان اینکه فقط 10 درصد ظرفیت معادن فعال است که یکی از دلایل این وضعیت کمبود ماشین‌آلات معدنی است، افزود: اختلاف قیمت محصولات هپکو با تولیدات خارجی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود، اغلب تولیدات هپکو از محصولات خارجی گرانتر است./

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر