تولید فولادی‌ها افزایش یافت

عصر معدن- طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، تولید فولاد میانی بیشترین میزان افزایش تولید در فروردین ماه سال جاری را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده است؛ در مجموع تولید انواع اقلام فولادی (جز مقاطع تخت فولادی) افزایشی تولید را تجربه کرده‌اند.;

تولید فولادی‌ها افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید فولاد میانی کشور در فروردین ماه سال جاری، علاوه براینکه در رتبه دوم بیشترین حجم تولید (پس از آهن اسفنجی) قرار دارد، بیشترین رشد تولید را نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته و از تولید دو میلیون و 891 هزار تن به سه میلیون و 63 هزار تن رسیده که نشان از افزایش شش درصدی دارد.

    فروردین ماه سال جاری، تولید کل محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یک درصدی و تولید آهن اسفنجی رشد پنج درصدی داشته است.

    آهن اسفنجی نیز که در فروردین ماهه سال جاری، سه میلیون و 407 هزار تن تولید شده نسبت به سه میلیون و 242 هزار تن تولیدی سال گذشته، رشد پنج درصدی تولید را نشان می‌دهد.

    در فروردین ماهه سال جاری، 997 هزار تن محصولات طویل فولادی تولید شده که نسبت به 962 هزار تن تولید در فروردین ماه 1401 حدود چهار درصد بیشتر است.

    در نهایت، کمترین میزان رشد تولید را در این مقایسه آماری محصولات فولادی داشته است؛ در فروردین ماه سال جاری، تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد یک درصدی داشته و به یک میلیون و 848 هزار تن رسیده است. در فروردین ماه سال گذشته در مجموع یک میلیون و 830 هزارتن محصول فولادی در کشور تولید شده بود.

    در مقابل تولید مقاطع تخت فولادی در فروردین ماه امسال دو درصد کاهش را نسبت به تولید آن در فروردین ماه 1401 تجربه کرده و به میزان 851 هزار تن تولید شده است؛ این در حالی است که در نخستین ماه از سال گذشته 962 هزار تن مقاطع تخت فولادی در کشور تولید شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر