رتبه اول آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید و تبدیل مقاطع فولادی

عصر معدن- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اذربایجان شرقی با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده بخش فولاد در منطقه، از رتبه اول استان در سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید و تبدیل مقاطع فولادی خبر داد .;

رتبه اول آذربایجان شرقی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در تولید و تبدیل مقاطع فولادی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، حبیب امین زاده در مصاحبه با بخش خبری شبکه استانی سهند ، ضمن گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با اشاره به فعالیت 35 واحد تولید کننده محصولات فولادی با ظرفیت 2 میلیون تن در استان ، گفت : با توجه به برنامه های توسعه ای استان برای طرح های فولادی ، سرمایه گذاری نزدیک به 30 هزار میلیارد تومان در این بخش پیش بینی شده است و با اجرای طرح های توسعه ای واحدها ظرفیت تولید به 5 میلیون تن افزایش خواهد یافت.

    وی با بیان اینکه برنامه توسعه ای یاد شده در آینده نزدیک به مرحله اجرا خواهد رسید ، افزود : در حال حاضر 4 واحد تولیدی استان با رتبه صادراتی توانسته اند در بازارهای جهانی و داخلی کشور از زمینه های خوبی برای صادرات برخوردار شوند.

    رئیس سازمان صمت استان ادامه داد : براساس آمار ، صادرات مقاطع فولادی به عنوان محصولات پایه ای استان ، 17 درصد صادرات غیرنفتی آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده است و از این حیث رتبه دوم محصولات صادراتی استان را دارا می باشد .

    وی از صادرات 50 میلیون دلاری محصولات فولادی و لوله و پروفیل توسط 15 واحد تولیدی در استان خبر داد و تصریح کرد :15 واحد تولید کننده لوله و پروفیل فولادی با ظرفیت 0.5 میلیون تن در استان فعال می باشند.

    معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی نیز همزمان با ایام الله دهه فجر از صدور پروانه بهره برداری واحد تولید آهن اسفنجی میانه با ظرفیت 800 هزارتن خبر داد و افزود : خوراک 15 واحد تولیدی پایین دستی از طریق مجموعه آهن اسفنجی میانه تأمین خواهد شد و طرح توسعه این مجموعه به ظرفیت 1.5 میلیون تن دیگر با جدیت دنبال می شود .

    وی وجود 10 واحد تولیدی فولاد خام ( بیلت و شمش فولادی ) در استان به ظرفیت 600هزار تن را یکی از ظرفیت های مهم منطقه برشمرد و ادامه داد : در زمینه محصولات فولادی و لوله و پروفیل مجموعاً با ظرفیت 5 میلیون تن ، 60 طرح در دست اجرا می باشد .

    عین اله زاده در پایان اظهارداشت : 9 طرح شمش فولادی شامل طرح های توسعه فولادکاوه ، ذوب توانا رام ، شمال غرب ملکان ، استوند آذر مراغه ، فولاد ظفر و فولاد نوین ظفر ، نورد کاران خلیج فارس ، استیل توبین ، کانی کاران حدید میانه و فولاد شهریار با ظرفیت 3.5 میلیون تن از جمله طرح های در دست اجرای تکمیل زنجیره فولاد استان می باشند .

    وی همچنین از طرح های توسعه فولاد صنعت بناب شامل 4 طرح به ظرفیت2میلیون تن به عنوان یکی دیگر از برنامه های پیش بینی شده استان در این حوزه یاد کرد .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر