برنامه‌ریزی گروه فولاد مبارکه برای ثبت بالاترین رکورد تولید

عصر معدن- در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات، فولاد، مواد اولیه، متالورژی و آهنگری گروه فولاد مبارکه با برپایی غرفه ای پذیرای بازدیدکنندگان و میهمانان داخلی و خارجی بود.;

برنامه‌ریزی گروه فولاد مبارکه برای ثبت بالاترین رکورد تولید
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»  به نقل از روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان، در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی فلزات، فولاد، مواد اولیه، متالورژی و آهنگری نمایشگاه محمود اکبری معاون فروش و بازاریابی، غلامرضا طاهری مدیر برنامه ریزی و تحقیقات بازاریابی و محمد ناظمی هرندی مدیر روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه ضمن ارائۀ آخرین دستاوردهای فولاد مبارکه در حوزۀ تولید انواع محصولات فولادی، به سؤالات مسئولین، مدیران و نمایندگان شرکتهای تولید و بازرگانی داخلی و خارجی پاسخ دادند.
    مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه صنعت فولاد جزو زیربنایی ترین صنایع کشورهاست، اظهار کرد: اگر به رتبه بندی تولیدکنندگان فولاد نگاه کنید، قدرتمندترین اقتصادهای جهان، بزرگترین تولیدکنندگان فولاد نیز هستند.
    محمد ناظمی هرندی دامه داد: چین، ژاپن، کره، هند، آمریکا، اتحادیۀ اروپا و برزیل بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان هستند که جزو اقتصادهای برتر جهان نیز هستند.
    وی با اشاره به اینکه سال گذشته، ایران در رتبۀ سیزدهم تولید فولاد جهان قرار داشت بیان کرد: فولاد مبارکه با تولید نیمی از فولاد کشور، مجموعه‌ای بزرگ و هولدینگ تولیدی فولاد است و حدود 60 شرکت در زیرمجموعۀ این گروه فعالیت می کنند.
    وی عنوان کرد: فولاد مبارکه در سخت ترین شرایط کشور، یعنی دوران دفاع مقدس، با هدف نقش آفرینی در توسعه کشور ساخته شده و هم اکنون تلاش همه مدیران و کارکنان این شرکت تحقق این مأموریت بزرگ است. شعار ما «فولاد مبارکه به وسعت ایران» است؛ بنابرین به هر نقطه ای از کشور که نگاه کنید، آثار فولاد مبارکه را مشاهده می کنید. برای مثال فولاد هرمزگان در بندرعباس یکی از شرکتهای گروه فولاد مبارکه است که در حال حاضر 1.5 میلیون تن فولاد تولید میکند و برنامه های توسعه ای زیادی تعریف کرده است.
    وی ضمن اعلام اینکه فولاد مبارکه در استان خراسان رضوی و شهرستان خواف، بزرگترین گندله سازی را ایجاد کرده است گفت: منطقۀ خواف مردم شریفی دارد و مستعد توسعه است؛ بنابراین شایسته است در راستای توسعۀ صنعت و معدن و زیرساخت های لازم در این منطقه تلاش شود و سرمایه گذاری گروه فولاد مبارکه نیز در همین راستا بوده است.
    وی توسعه این منطقه را مهم برشمرد و افزود: توسعه صنعت کمک می کند تا ظرف چند سال آینده، شاهد توسعه متوازن و همه جانبه در این بخش مهم از کشور باشیم. همجواری با کشور افغانستان موجب می شود توسعه سنگان علاوه بر دستاوردهای اقتصادی، به نتایج بزرگ امنیتی برای کشور عزیزمان منتهی شود.
    وی درباره وضعیت بازار فولاد و مهمترین چالشهای موجود، با اشاره به اینکه صنعت فولاد، همانند دیگر صنایع، فرصتها و چالشهای بسیاری دارد، اظهار داشت: امروز مهمترین چالش در صنعت فولاد، زیرساختی است.
    مدیر روابط عمومی فولاد مبارکه با بیان اینکه تولید فولاد توسعه یافته، اما زیرساخت های کشور متناسب با آن ارتقا نیافته است گفت: توسعۀ شبکه های حمل ونقل جاده ای، ریلی و دریایی و امکانات وابسته به آن و همچنین زیرساختهای تامین و توزیع انرژی نظیر نیروگاه و شبکه های انتقال برق و تولید و توزیع گاز و نیز تأمین و توزیع آب مناسب صنعت از دیگر فرصت های سرمایه گذاری است.
    وی ادامه داد: چالش‌هایی نیز در حوزه کسب وکار برای تمام افرادی که در صنعت فولاد مشغول به کارند وجود دارد؛ متاسفانه گرفتار شرایط اقتصادی خاصی هستیم و متأسفانه افزایش نرخ ارز به این اوضاع دامن زده است.
    وی با بیان اینکه در شرایط فعلی قیمت تمام شده واردات فولاد بیش از 2برابر قیمت محصول فولادی تولید داخل است تصریح کرد: کشور در گذشته، بخشی از نیاز خود را وارد می کرد؛ اما در حال حاضر واردات به کشور صرفه اقتصادی ندارد؛ به همین دلیل حجم عظیمی از تقاضای فولاد به تولیدکنندگان ارائه می شود که شرایط را سخت کرده است.
    وی اذعان کرد: از سوی دیگر، قیمتی که دولت برای فولاد تعیین کرده است با قیمت بازار آزاد تفاوت دارد؛ به همین دلیل بخشی از نقدینگی سرگردان در کشور که گاهی به سمت ارز، خودرو، طلا و ... سرازیر می شده، اکنون به سمت بازار فولاد آمده است؛ بنابراین تقاضای برخی از محصولات در بورس کالا، به طور غیرمعمول، سه و حتی چهار برابر شده و معضلات بزرگی ایجاد کرده است.
    وی تصریح کرد: مکانیسم بورس کالا موجب شفاف سازی و ایجاد فضای سالم در مواجهه عرضه و تقاضا است؛ اما به رغم افزایش تحویل محصول از سوی فولاد مبارکه در سال جاری، منفعت طلبی برخی موجب شده است محصول ارزان قیمت دریافتی از فولاد مبارکه به جای اینکه در صنایع پایین دستی استفاده شود و با نرخ منصفانه به مصرف کننده نهایی برسد، کام برخی افراد فرصت طلب را شیرین کند. نکته تلخ اینکه این افراد هرچقدر بیشتر منتفع شده اند و بیشتر سود برده اند، حملات شان به فولادسازان و بورس کالا بیشتر شده است.
    وی ضمن ابراز امیدواری درخصوص اصلاح امور در طی روزهای آتی گفت: انتظار ما از مسئولان محترم درک درست وضعیت و تصمیم گیری صحیح است. ما در فولاد مبارکه در طی سال‌های اخیر با تکیه بر توان و دانش همکاران و با ایمان به اهمیت تولید فولاد در داخل کشور کارهای بزرگی انجام داده ایم. اقدامات توسعه ای انجام شده از سال 92 تاکنون موجب شده است امروز با افتخار از رشد حدود 40 درصدی تولید در این سالها صحبت کنیم و با اطمینان به مشتریان مان اعلام کنیم که نیازشان را تولید و در اختیارشان قرار می دهیم. 
    و افزود: امروز بنده با افتخار به نمایندگی از همکاران فولاد مبارکه اعلام می کنم که به لطف الهی در ماه های پیش رو بالاترین رکورد تولید را ثبت خواهیم کرد و به صورت عملیاتی جواب تهدیدات دشمنان را خواهیم داد. امیدوارم کشور به خیر و سلامت از مرحلۀ دشوار کنونی عبور کند و شاهد رشد و بالندگی مداوم در سایۀ الطاف الهی و کار متعهدانۀ مردم و مسئولان باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر