طلا در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی به دلیل نگرانی‌ها نسبت به کندی رشد اقتصادی در نتیجه جنگ‌های تجاری و انتظارات برای کاهش نرخ‌های بهره آمریکا، نزدیک به بالاترین رکورد خود در سه ماه گذشته ایستاد.;

طلا در بالاترین قیمت سه ماه گذشته ایستاد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد کاهش پیدا کرد و به 1323.81 دلار رسید. طلا روز گذشته تا مرز 1327.90 دلار پیش رفته بود.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ثابت بود و در 1328.30 دلار ایستاد. دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: ضعیف شدن اعتماد به دلیل بن بست در روابط تجاری آمریکا و چین سرمایه گذاران را بر آن داشته که متقاضی دارایی‌های امن شوند. همچنین عملکرد ضعیف بازارهای سهام و نشانه‌هایی از احتمال کاهش نرخ‌های بهره در آمریکا، سرمایه گذاران را به سوی بازار طلا بازگردانده است.

    بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره پایین‌تر به نفع طلا خواهد بود و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند که سوددهی ندارد را تقویت می‌کند. موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز دوشنبه 2.2 درصد رشد کرد که بزرگترین رشد یک روزه از ژوئیه سال 2016 بود.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد افت کرد و به 14.74 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در 819.79 دلار ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 1325.90 دلار رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر