رییس هیات عامل ایمیدرو در مراسم تجلیل از خبرنگاران:

اهداف نقشه راه معدن پیشرفت ۳۰ درصدى داشته است

عصر معدن- خداداد غریب پور رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: ایمیدرو باور دارد موفقیت هاى آن در کنار تلاش فعالان این عرصه با حضور خبرنگاران به وقوع پیوست.;

اهداف نقشه راه معدن پیشرفت ۳۰ درصدى داشته است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» خداداد غریب پور در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: امیدواریم در کنار  خبرنگاران توسعه بخش معدن که از اولویت هاى مقام معظم رهبرى و دولت است رخ دهد.

    وی گفت:  ایمیدرو خبرنگاران را همکار خود مى داند درنتیجه یک تیم بوده و هدفى واحد داریم.

    به گفته وی، قرار است تا ١٤۰٤ به میزان ١٦ میلیارد دلار طرح در بخش معدن اجرا شود.

    غریب پور گفت: در بحث اتکا به تولید داخل بخشى به فعالیت خبرنگاران باز مى گردد که به مدیران یادآورى مى کنند.

    وی ادامه داد: اکتشاف اولویت اصلی ایمیدرو است و برنامه ٣۰۰ هزار کیلومتر مربع براى سال جارى در دستور کار قرار دارد. خوشبختانه پهنه ها در حال ابلاغ است، زمانى که پهنه هاى جدید معرفى شود ظرفیت سرمایه گذارى نیز افزایش پیدا مى کند. نباید فراموش کرد که اکتشاف زیربناى توسعه در بخش معدن است.

    وی ادامه داد: باید این فعالیت ها توسط خبرنگاران رصد شود، بنابراین توسعه محصول تلاش مشترک است. امروز در تمام استان ها کمیته اجرایی فعال سازى معادن کوچک تشکیل شده است.

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: نقشه راه معدن نیز محصول ساعت ها فکر است که ٣٢ راهبرد آن مربوط به ایمیدر است که براى آن ١٤٥ هدف تعیین شده که بیش از ٣۰ درصد پیشرفت داشته ایم.همچنین نقشه راه معدن به صورت ماهانه بررسى مى شود.

    وی گفت: اعتبار زیرساخت ها ٤ برابر شده تا برنامه های ایمیدرو با شتاب انجام شود.براى توسعه کشور نیازمند برنامه هستیم. در ایمیدرو برنامه هایی همچون نقشه راه معدن، فعال سازى معادن کوچک، همکارى با دانشگاه ها و... در دستور کار است.

    وی گفت: ایده هاى برتر دانشجویی به واحدهای معدنى و صنعتی براى اجرا ارجاع داده می شود.ما تحقیقات و ساخت داخل را نیاز محور کرده ایم.

    وی افزود: ایمیدرو به دنبال کار تیمى و استفاده از توان بخش خصوصى است. در برخى از پروژه هاى زیرساختى از توان شرکت هاى بزرگ استفاده کرده ایم.

    رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: یکى از شعارهاى ایمیدرو مسئولیت پذیرى است و ما خود را مسئول توسعه بخش معدن مى دانیم. شرکت‌هاى معدنى ٢٧ درصد از فروش بورس را به خود اختصاص داده اند درنتیجه در تمامى مجامع تلاش کردیم تا افزایش سرمایه انجام و به سمت توسعه پیش رود.

    وی گفت: در تولید شمش ٤ درصد رشد داشتیم و در اهن اسفنجى این رقم به میزان ١٣ درصد بوده است. به طور کلى در زنجیره فولاد شاهد رشد تولید بوده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر