نماینده تجاری ایالات‌متحده :

هیچ توجیهی برای اقدام تلافی جویانه "پکن" وجود ندارد

عصر معدن- معامله گران و تحلیلگران گفتند درگیری تجاری میان ایالات متحده و چین می تواند صادرات غلات و دانه های روغنی را از منطقه دریای سیاه افزایش دهد.;

هیچ توجیهی برای اقدام تلافی جویانه "پکن" وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دولت ترامپ در روز سه‌شنبه سهام خود را در نزاع تجاری با چین افزایش داد و  اعلام کرد که 10 درصد تعرفه ها را برای 200 میلیارد دلار بیشتر از واردات چینی از جمله کالاهای مصرفی فراوان و ارسال سهام در آسیا اختصاص داده است.
    پکن گفته ‌است  به اقدامات تلافی جویانه واشنگتن از جمله " اقدامات کیفی " پاسخ خواهد داد.
    تهدید کسب و کارهای ایالات متحده در چین  می تواند به معنای بازرسی در تاییدیه های سرمایه‌گذاری و حتی تحریم مصرف کننده باشد.
    مقامات ایالات متحده لیستی از هزاران واردات چینی را صادر کردند. دولت ترامپ می خواهد با تعرفه‌های جدید، از جمله صدها تن از محصولات غذایی و همچنین تنباکو، مواد شیمیایی، زغال‌سنگ، فولاد و آلومینیوم ضربه بزند.

    همچنین شامل کالاهای مصرفی شامل لاستیک اتومبیل، مبلمان، محصولات چوبی، کیف‌های دستی و چمدان، غذای سگ و گربه، دستکش بیسبال، فرش، درب، دوچرخه، اسکی، کیسه های گلف، کاغذ توالت و محصولات زیبایی است.

    رابرت Lighthizer نماینده تجاری ایالات‌متحده در اعلام تعرفه‌های پیشنهادی گفت: دولت ترامپ بیش از یک سال صبورانه چین را بر آن داشت تا اعمال ناعادلانه خود را متوقف کرده، بازار خود را باز کند و در رقابت بازار واقعی شرکت کند.

    او در بیانیه‌ای گفت : " چین به جای پرداختن به نگرانی‌های قانونی خود شروع به انتقام‌گیری در برابر محصولات آمریکایی کرده‌است. هیچ توجیهی برای چنین اقدامی وجود ندارد ."

    هفته گذشته، واشنگتن 25 درصد تعرفه‌های گمرکی بر روی 34 میلیارد دلار از واردات چین اعمال کرد و پکن فورا با همان میزان صادرات آمریکا به چین واکنش نشان داد. هر دو طرف در حال بررسی تعرفه‌ها بر روی 16 میلیارد دلار است که مجموع آن‌ها به 50 میلیارد دلار می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر