رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه

عصر معدن- کارکنان بلندهمت شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در سال حمایت از کالای ایرانی علی‌رغم همۀ محدودیت‌ها و تحریم‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه ۱۳۹۷ با تولید ۵ میلیون و ۳۴۰ هزار تن فولاد خام و ۱۲.۷ درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، افتخاری دیگر آفریدند.;

رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: در 8 ماه سال 1397 کارکنان شرکت فولاد مبارکه با رکوردشکنی‌های پی‌درپی موفق شدند با 5 درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل 4 میلیون و 500 هزار تن فولاد خام تولید کنند.

    مهندس حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد 86 درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در بازۀ زمانی مذکور تلاشگران این مجتمع 839 هزار تن فولاد خام تولید کردند.
    وی در ادامه افزود: در شرکت فولاد هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه 976 هزار تن فولاد خام به دست توانمند کارکنان این شرکت تولید شد که رشد 7 درصدی داشت.
    مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: از این دستاورد ارزشمند در هشت‌ماهۀ منتهی به آبان سال جاری 4 میلیون و 564 هزار تن ورق گرم در گروه فولاد مبارکه تولید شده است و از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه 3 میلیون و 779 هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا 785 هزار تن بوده است.
    وی میزان تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در سال 1396 را 8 میلیون و 600 هزار تن اعلام کرد و گفت: برنامۀ گروه فولاد مبارکه در سال 1397 تولید 9 میلیون و 400 هزار تن فولاد خام است که با در نظر گرفتن نتایج عملکرد درخشان کارکنان از ابتدای سال جاری تاکنون، به‌یقین به این هدف مهم دست خواهیم یافت.
    مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان فروش فولاد مبارکه در هشت‌ماهۀ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 45 درصدی داشته است، گفت: این شرکت در مدت مذکور از فروش محصولات خود 13 هزار و 921 میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛ همچنین در آبان‌ماه میزان فروش فولاد مبارکه به 2 هزار و 719 میلیارد تومان رسیده است.
    مهندس عظیمیان در خاتمۀ سخنان خود با تأکید بر این‌که تأمین نیاز بازارهای داخلی از اولویت‌های اصلی فولاد مبارکه است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت ابتدا بازارهای داخلی را تأمین کرده و پس از آن با رویکرد حفظ بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر