آخرین تغییرات بازار آهن و فولاد چین

عصر معدن- واردات سنگ آهن و قیمت داخلی محصولات فولادی در چین از اواخر ماه می مجددا روندی نزولی به خود گرفت که به علت رکود هر دو بخش تولید و تقاضا است.;

آخرین تغییرات بازار آهن و فولاد چین
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از کالاخبر، آخرین قیمت سنگ آهن وارداتی خلوص 62 درصد در چین 2.85 دلار افت روزانه داشت و به 106.8 دلار هر تن سی اف آر رسید قیمت میلگرد در بازار داخلی 515 دلار هر تن ثبت شده که نسبت به اواسط ماه گذشته میلادی 2.1 درصد معادل 11 دلار افت داشت و از ابتدای سال جاری میلادی نیز 32 دلار معادل 5.9 درصد کاهش یافته است.

    برخی از فعالان بازار معتقدند که با وجود محرک‌های اقتصادی اخیر در بخش املاک، به نظر می‌رسد که فضای محدودی برای بهبود بیشتر تقاضای داخلی فولاد وجود دارد که به نوبه خود می‌تواند رشد تولید آهن و فولاد خام چین را محدود کند و شتاب بازار سنگ‌آهن را تضعیف کند. به هر حال با توجه به تقاضای ضعیف داخلی، بعید است تولید آهن و فولاد خام چین در سال 2024 از سطح سال 2023 فراتر برود.

    ذخایر سنگ آهن بنادر چین تا 31 می به 147.9 میلیون تن رسید که 1.7 درصد نسبت به اوایل ماه و 16.6 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشته است. موجودی های فعلی در بالاترین سطح خود از اواسط آوریل 2022 قرار دارد.

    کارشناسان معتقدند فضای نزولی بیشتری برای قیمت‌ سنگ‌آهن وجود ندارد، زیرا تولید چدن و فولاد خام چین همچنان بسیار زیاد است اما فقدان حرکت صعودی در تولید چدن به دلیل چشم‌انداز بدبینانه برای تقاضای فولاد، به‌ویژه در بخش املاک، باعث می‌شود که بازگشت قوی قیمت سنگ‌آهن در ژوئن نیز بعید باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر