رشد ۲ تا نزدیک ۸ درصدی تولید اقلام فولادی

عصر معدن- تولید اقلام فولادی از شمش فولاد تا محصولات و مقاطع طویل فولادی و آهن اسفنجی طی دو ماهه نخست امسال، رشد ۲.۸ درصدی تا ۷.۸ درصدی داشته و تنها تولید مقاطع تخت ۱.۴ درصد نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته، کمتر شده است.;

رشد ۲ تا نزدیک ۸ درصدی تولید اقلام فولادی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد، تولید مقاطع طویل فولادی کشور در دو ماهه ابتدایی سال جاری، بیشترین رشد تولید را نسبت به میزان تولید در مدت مشابه سال گذشته داشته و از دو میلیون و 28 هزار تن به دو میلیون و 187 هزار تن رسیده که نشان از افزایش 7.8 درصدی دارد.

    پس از آن با فاصله بسیار کم، تولید شمش فولاد در دو ماهه فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری، 7.4 درصد نسبت به تولید در دو ماهه نخست سال گذشته بیشتر شده است. در حالیکه طی دو ماهه ابتدایی سال گذشته پنج میلیون و 885 هزار تن شمش فولاد در کشور تولید شده بود، این عدد امسال به شش میلیون و 319 هزار تن رسیده است.

    در دو ماهه سال جاری، تولید محصولات فولادی نسبت به مدت مشابه سال قبل، رشد 3.6 درصدی داشته و به سه میلیون و 932 هزار تن رسیده است. در مدت مشابه سال 1401 در مجموع سه  میلیون و 797 هزار تن محصول فولادی در کشور تولید شده بود.

    درنهایت تولید آهن اسفنجی که بیشترین حجم تولید فولادی‌ها را به خود اختصاص داده، کمتیرن میزان رشد تولید را نسبت به مدت مشابه مورد مقایسه با سال گذشته به میزان 2.8 درصد ثبت کرده است.

    طی دو ماهه امسال شش میلیون و 723 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده است؛ در حالیکه میزان آن در مدت مشابه شش میلیون و 537 هزار تن تولیدی بوده است.

    در مقابل تنها تولید مقاطع تخت فولادی در مجموع فروردین و اردیبهشت ماه امسال 1.4 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال 1401 تجربه کرده است و در حالیکه تولید یک میلیون و 769 هزار تنی در دو ماهه سال گذشته داشته، در مدت مشابه امسال یک میلیون و 745 هزار تن تولید را ثبت کرده است؛ البته تولید این مقطع تنها 24 هزار تن کمتر شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر