مدیرکل صمت استان اردبیل خبر داد:

سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیاردی در معادن اردبیل

نیاز استان به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات معدنی

عصر معدن- مدیرکل صمت استان اردبیل از سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در بخش معدن در استان اردبیل خبر داد.;

سرمایه‌گذاری ۲۰۰۰ میلیاردی در معادن اردبیل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از روابط عمومی اداره کل صمت استان اردبیل، «رامین صادقی» مدیرکل صمت استان اردبیل، ضمن بیان مطلب فوق گفت: 205 معدن فعال دارای پروانه بهره‌برداری در استان اردبیل مشغول فعالیت و برداشت معادن هستند که فعالیت آنها زمینه اشتغال مناسبی را فراهم کرده است.

    وی میزان سرمایه‌گذاری در بخش معدن را 2 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در این بخش یک‌هزار و 500 اشتغال مستقیم رقم خورده و همچنان شاهد توسعه مجموعه‌های معدنی و فرآوری تولیدات محصولات معدنی در استان اردبیل هستیم.

    مدیرکل صمت استان اردبیل تصریح کرد: میزان ذخایر معدنی استان 600 میلیون تن برآورد می‌شود که سالانه 6 میلیون تن استخراج مواد معدنی با ارزش بالا نظیر سیلیس، سنگ‌های معدنی، مرمریت و دیگر مواد معدنی را در استان شاهد هستیم.

    وی بیشترین تمرکز اکتشاف معدنی را مربوط به مشگین، کوثر و خلخال اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به ذخایر خوب معدنی در منطقه صاحب دیوان مشگین‌شهر، توسعه صنایع تبدیلی را در این بخش شاهد هستیم که فرصت اشتغال 350 نفری در این حوزه فراهم آمده است.

    صادقی از صادرات محصولات معدنی به کشورهای آسیای میانه خبر داد و خاطرنشان کرد: علاوه بر کشورهای همسایه، صادرات این محصولات فرصتی بی‌نظیر فراهم کرده تا ما بتوانیم در بخش صنایع تبدیلی نیز اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

    وی از پرداخت تسهیلات برای نوسازی ماشین‌آلات و دستگاه‌های مورد نیاز برای معدن‌کاران استان خبر داد و اضافه کرد: عمده مشکل فعالان این حوزه دغدغه مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی آنها در کنار فرسودگی ماشین‌آلات بوده که ما در حال رایزنی با مسئولان امر هستیم تا این موانع و مشکلات را برطرف کنیم.

    مدیرکل صمت استان اردبیل نیاز ضروری استان را به توسعه صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات معدنی یادآور شد و گفت: تلاش بر این است تا در این حوزه نیز اقدامات مؤثر و راهگشا با رویکرد پشتیبانی‌های مورد نظر از فعالان حوزه معدنی انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر