معاون وزیر صمت:

تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن نیازمند آگاهی از داشته های معدنی است

عصر معدن- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دستیابی به رشد ۱۲ درصدی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه برای بخش معدن نیازمند آگاهی کامل از داشته‌های معدنی کشور است.;

تحقق رشد ۱۲ درصدی در بخش معدن نیازمند آگاهی از داشته های معدنی است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، "علیرضا شهیدی" امروز دوشنبه در همایش نکوداشت روز ملی معدن در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران افزود: اگر در زمینه معادن راکد و نیمه فعال به آسیب شناسی بپردازیم، یکی از دلایل رکود آنها عدم انجام اکتشافات درست در کشور است.

    وی، شناسایی و پی‌جویی را دو وظیفه اصلی سازمان زمین‌شناسی برشمرد و خاطرنشان کرد: در زمینه شناسایی، اکتشافات کامل شده اما کافی نیست و امروز در مرحله پی جویی هستیم و در تلاشیم تا بانک اطلاعاتی دقیق از داشته‌های زمین‌هایمان تهیه کنیم.

    رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی اظهار داشت: گفته می شود ایران بهشت زمین شناسان و بهشت عناصر معدنی جهان است و برای استفاده بهینه از داشته‌های خود باید به آمایش سرزمینی اتکا داشته باشیم و ورود کنیم.

    وی یادآور شد: گفته می شود از سال 2040 به بعد خودروهای الکتریکی جایگزین خودروهای با سوخت فسیلی خواهند شد و فلزات جایگزین نفت می شوند.
    شهیدی ادامه داد: باید برای سال های آینده برنامه ریزی داشته باشیم و به ویژه در موضوع نادر استراتژیک ورود کنیم.

    وی تاکید کرد: شناسایی مواد معدنی باید بیش از پیش انجام شود و همچنین با توجه به اینکه مخاطرات زمین شناسی می تواند تاثیر منفی بر معدنکاری داشته باشد، باید مخاطرات طبیعی هر منطقه شناسایی شود تا معدنکاری موفقی داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر