مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران مطرح کرد:

حفاری بیش از ۶۰۰ هزار متر طی سال های ۸۱ تا ۹۶ از سوی ایمپاسکو

عصر معدن- وجیه اله جعفری؛ مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: ایمپاسکو طی فعالیت های اکتشافی خود تاکنون موفق به اخذ ۴۸.۵۶۰ کیلومتر مربع پهنه اکتشافی شده که مقدار ۳۷۹۰۰ کیلومتر مربع خاتمه یافته و ۳۵۳۵۹ در مرحله اجرا است.;

حفاری بیش از ۶۰۰ هزار متر طی سال های ۸۱ تا ۹۶ از سوی ایمپاسکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹:۰۰

    جعفری در گفت و گو با «عصرمعدن» افزود: مطالعه تعداد 51 هدف اصلی جهت اخذ پروانه اکتشاف جدید حاصل از پهنه های خاتمه یافته نیز در دستور کار قرار دارد.
    وی خاطر نشان کرد: در مجموع 680 هزار متر حفاری در شرکت تهیه تولید مواد معدنی ایران طی سال های 1381 تا 1396 انجام شده و از این میزان، 270 هزار متر حفاری طی بازه 1392 تا 1396 حفاری مغزه گیری به انجام رسیده است.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران تصریح کرد: از کل حفاری به عمل آمده طی سال های 1381 تا 1396، 28 درصد مرتبط با اکتشاف زغالسنگ و مابقی به حوزه های فلزی (سنگ آهن و پلی متال) است و در حال حاضر تعداد زیادی از گزارشات نهایی (19 مورد) فعالیت اکتشافی به سازمان صمت استان ها و یا ستاد وزارت جهت صدور گواهی کشف جدید و یا ارتقاء ذخیره گواهی کشف فعلی ارسال شده است.
    وی در ادامه گفت: تا پایان دی ماه 96 برنامه تولید 665 هزار تن خاک روی را داشتیم که این عدد به 723 هزار و 380 تن ارتقا یافت، همچنین در این مدت برنامه تولید 300 تن طلا به 490 تن افزایش یافت.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به عملکرد طلای موته در 5 سال گذشته گفت:
    در این مدت مجتمع طلای موته ازعملکرد مناسبی نسبت به سال های گذشته برخوردار بوده و 4 رکورد در عملکرد تولید این مجتمع به شرح ذیل به ثبت رسیده است:
    1-‌ ثبت رکورد بیشترین خاک فرآوری شده از ابتدای راه اندازی کارخانه
    2-‌ ثبت رکورد بیشترین راندمان تولید طی 13 سال گذشته
    3-ثبت رکورد کمترین زمان توقف کارخانه از ابتدای راه اندازی کارخانه
    4-ثبت رکورد بیشترین تولید طی 24 سال گذشته
    وی همچنین ثبت رکورد تولید بیش از یک میلیون تن ماده معدنی سرب و روی در سال 1393 را در تاریخ بهره برداری از معدن انگوران بی سابقه عنوان کرد.
    مدیرعامل ایمپاسکو با اشاره به عملکرد سال های اخیر مجتمع فروکروم جغتای گفت: در سال های 94، 95 و 96 (18،346) تن فروکروم به کشورهای هلند، بلژیک، ژاپن، ترکیه، چین و هند صادر شده که این امر ارز آوری حدود 24 میلیون دلار برای کشور را در برداشته است.
    جعفری در ادامه افزود: برنامه تولید کنسانتره سرب نخلک در سال گذشته 1500 تن بود که تا پایان دی ماه 96 این عدد به 2700 تن رسید.
    مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در پایان برنامه های عملیاتی 4 سال آتی این شرکت را در 3 گروه اصلی عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا پایان سال 1400 تعداد 28 گواهینامه کشف، 30 پروانه اکتشاف و 137 هزار و 300 متر حفاری صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر