رشد اندک قیمت طلا در بازار جهانی

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی که نگرانی‌های اقتصادی تأثیرگذار بر ریسک‌پذیری سرمایه گذاران تحت‌الشعاع رشد ارزش دلار قرار گرفت، تغییر چندانی نداشت.;

رشد اندک قیمت طلا در بازار جهانی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1279.76 دلار رسید. این فلز ارزشمند در معاملات روز سه شنبه تا مرز 1287.32 دلار پیش رفته بود اما نتوانست روند صعودی خود را حفظ کند.

    در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش، به 1279.20 دلار رسید.

    با نگرانی سرمایه گذاران نسبت به تبعات منفی جنگ تجاری آمریکا و چین روی رشد اقتصاد جهانی، دارایی‌های مطمئن تقاضای بالایی پیدا کرده‌اند و بازارهای بورس آسیایی روز چهارشنبه به عقب‌نشینی تن دادند.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته جاری در کنفرانس مطبوعاتی با شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد هنوز آماده نیست با چین به توافق تجاری دست پیدا کند. این اظهارات نشان داد که دو اقتصاد بزرگ جهان هنوز با رسیدن به یک توافق تجاری فاصله دارند.

    دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی ANZ اظهار کرد: اگرچه ما شاهد تقاضا برای خرید طلا به عنوان دارایی امن هستیم اما این تقاضا اندک بوده است و همه بیشتر ترجیح می‌دهند دلار خریداری کنند.

    با وجود این که بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به پایین‌ترین حد از سپتامبر سال 2017 رسیده، دلار آرامش خود را حفظ کرده است زیرا سرمایه گذاران از ترس تشدید جنگ تجاری ابر قدرت‌های اقتصادی به سوی بازار این ارز سرازیر شده‌اند.

    دلار اکنون نقش سال گذشته خود را بازیافته و به دارایی امن مورد تقاضای سرمایه گذاران تبدیل شده است.

    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز سه شنبه 0.2 درصد نسبت به جمعه کاهش پیدا کرد و به 737.34 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، به 14.37 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.3 درصد افزایش یافت و به 798.23 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و 1343 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر