افزایش قیمت طلا در واکنش به تشدید خطر جنگ تجاری

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی بدنبال پیشنهاد رییس جمهور آمریکا برای وضع تعرفه های جدید برای واردات کالاهای چینی که خطر وقوع جنگ تجاری میان دو کشور را تشدید کرد، افزایش یافت.;

افزایش قیمت طلا در واکنش به تشدید خطر جنگ تجاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن« به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد افزایش یافت و به 1330.18 دلار رسید. در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن 0.4 درصد افزایش یافت و به 1333.50 دلار رسید.

    طلا از ابتدای هفته جاری تاکنون 0.5 درصد رشد قیمت داشته است. این فلز زرد روز پنج شنبه پس از اینکه آمریکا و چین برای مذاکره به منظور حل اختلافات تجاری ابراز تمایل کرده بودند، به 1322.40 دلار سقوط کرده بود که پایینترین قیمت یک هفته اخیر بود.
    با این همه ترامپ روز پنج شنبه گفت به مقامات تجاری آمریکا دستور داده است تعرفه‌های جدیدی برای واردات کالاهای چینی را مورد بررسی قرار دهند.
    معاملات سهام آمریکا روز جمعه سقوط کرد و ین در برابر دلار افزایش یافت و طلا که در شرایط ابهامات سیاسی و اقتصادی به سرمایه‌گذاری مطمئن تبدیل می شود، از این وضعیت سود برد.
    بر اساس گزارش رویترز، موجودی طلای "اس پی دی آر گلد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز پنج شنبه 0.24 درصد رشد کرد و به 854.09 تن رسید.
    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.2 درصد رشد کرد و به 16.38 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.1 درصد افزایش، 911 دلار معامله شد و هر اونس پالادیوم برای تحویل فوری ثابت بود و در 905.40 دلار قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر