خرید در بورس کالا تنها براساس نیاز امکان پذیر است

عصر معدن- مدیرکل دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: برای حذف دلالان دیگر عرضه مواد معدنی و صنایع معدنی در بورس به شکل عمومی انجام نمی شود.;

خرید در بورس کالا تنها براساس نیاز امکان پذیر است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۵:۰۰

    عباسعلی ایروانی در گفت و گو با «عصرمعدن»، با اشاره به قیمت مواد معدنی که از طریق بورس عرضه می شوند نیز، تصریح کرد: در این زمینه تمهیدات اجرایی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت به اطلاع تولیدکنندگان رسیده است.
    ایروانی درباره این تمهیدات اظهار کرد: قرار است کسانی که به مواد معدنی و محصولات صنایع معدنی نیاز دارند، نسبت به اعلام ماده مورد نظر خود اقدام کنند تا پس از شناسایی و صحت نیازشان، تنها به این افراد محصول فروخته شود. با این تصمیم دلالان و واسطه ها از بازار حذف می شوند. درواقع دیگر عرضه به شکل عمومی انجام نمی شود.
    وی همچنین درباره جلسه تشکل های معدنی با معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: خوشبختانه این جلسه که به دعوت دکتر سرقینی معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت با حضور 30انجمن، تشکل، پیمانکار و بهره بردار معدنی برگزار شد، نتایج بسیار خوبی به همراه داشت.
    وی افزود:  در این جلسه مسائل و مشکلات فعالان معدنی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.
    ایروانی بیان کرد: پرداخت 1درصد از درآمد معادن براساس ماده 43 قانون، از موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه بود. خوشبختانه شورای عالی معادن درباره این موضوع مصوبه خوبی دارد. در این مصوبه آمده است که باید در ارتباط با خسارت وارد شده از سوی معدن، مدعی وجود داشته باشد و پس از آن گروه کارشناسی این خسارت را بررسی کنند. این در حالی است که  در برخی استان ها در حالی که هیچ خسارتی وارد نشده، پرداخت 1درصد را طلب کرده اند.
    به گفته مدیر دفتر نظارت امور معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت، عوارض صادرات مواد معدنی و حقوق دولتی از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود. فعالان معدنی درخواست داشتند تا میزان حقوق دولتی براساس شرایط روز بازار تعیین شود.
    فعال سازی معادن کوچک نیز از دیگرموضوعات مطرحی در این جلسه بود که به گفته ایروانی، قرار است در زمینه مالیات و حقوق دولتی به معادن کوچک کمک شود تا بتوانند هرچه سریع تر احیا شوند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر