بازدید وزیرصمت از معدن مس سیستان، معدنی در مقیاس جهانی بایک میلیارتن ذخیره مس

عصر معدن- وزیر صمت از نیروگاه بادی میل نادر و معدن مس جانجا در شمال سیستان و بلوچستان بازدید کرد و مس جانجا را یک معدن در مقیاس جهانی با یک میلیارد تن ذخیره مس خواند.;

بازدید وزیرصمت از معدن مس سیستان، معدنی در مقیاس جهانی بایک میلیارتن ذخیره مس
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، وزیر صمت در این بازدید گفت: توسعه نیروگاه میل نادر در دستورکار قرار گرفت.علی آبادی همچنین در حاشیه بازدید از منطقه ویژه انرژی میل نادر شهرستان نیمروز گفت: نیروگاه بادی میل نادر ثروت بزرگی است که با همکاری وزارت نیرو اقداماتی را برای توسعه آن انجام خواهیم داد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: از زمانی که این نیروگاه بادی تأسیس شده تاکنون نزدیک به 51 میلیون لیتر گازوئیل صرفه‌جویی صورت‌گرفته که عدد بزرگی است.

    وی گفت: این ظرفیت در طول عمر 10 ساله این نیروگاه بادی ثروت عظیمی ایجاد می‌کند که اگر ما بتوانیم ظرفیت این 50 مگابایت را به 400 تا 500 مگابایت ارتقا دهیم بازگشت سرمایه بهتر قابل ملموس خواهد بود.

     

    وزیر صمت ادامه داد: نیروگاه بادی میل نادر ثروت بزرگی است که مستمر خواهد بود و می‌تواند برای سیستان و بلوچستان برکات زیادی داشته باشد.وی اظهار کرد: کار ما در این مرحله جذب سرمایه‌گذار است، به شرکت‌های معدنی که همراه ما هستند توصیه و ابلاغ می‌کنیم که برای تأمین انرژی موردنیاز که مورد تأیید رئیس‌جمهور هست اقدام کنند، این کار را با همکاری وزارت نیرو انجام خواهیم داد تا بتوانیم در توسعه نیروگاه گام برداریم.

    امروز کلنگ کارخانه تغلیظ مس جانجا با حضور وزیر صمت به زمین زده شدهدف این طرح تولید 130 هزار تن کنسانتره مس به روش فلوتاسیون با عیار 26 درصد در سال از کانسنگ سولفیدی است

    قرار است این کارخانه تا سال 1405 به بهره برداری برسد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر