دولت چین مجوز داد

افزایش ۱۲۵ هزار تنی واردات قراضه مس در نیمه دوم سال جاری

عصر معدن- بر اساس آخرین مجوز واردات ضایعات مس، مجموع کل واردات قراضه مس در نیمه دوم سال ۲۰۱۹، حدوداً ۳۶۵ هزار تن بوده است و واردکنندگانِ دارای این سهمیه قادرند محموله‌های خود را در سه‌ماهه سوم یا سه‌ماهه چهارم وارد کنند.;

افزایش ۱۲۵ هزار تنی واردات قراضه مس در نیمه دوم سال جاری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از مس پرس، دور اول مجوز واردات در اواخر ماه ژوئن اعلام شد و اجازه داد 240 هزار و 429 تن قراضه مس در سه‌ماهه سوم سال جاری وارد شود. بر اساس آخرین مجوز واردات ضایعات مس، مجموع کل واردات قراضه مس در نیمه دوم سال 2019، حدوداً 365 هزار تن بوده است و واردکنندگانِ دارای این سهمیه قادرند محموله‌های خود را در سه‌ماهه سوم یا سه‌ماهه چهارم وارد کنند.

    دولت چین سیستم سهمیه‌ای مذکور را در آغاز ماه جاری به اجرا در آورده تا از این طریق، واردات ضایعات مس دسته 6 را به‌منظور کاهش آلودگی ناشی از بازیافت ضایعات کاهش دهد. تا پایان ماه ژوئن، واردکنندگان ضایعات مس دسته 6 به چین هیچ محدودیتی نداشته‌اند.
    بر اساس اطلاعات گمرک چین، در سال 2018 درمجموع 2،4 میلیون تن قراضه مس به این کشور وارد شده که معادل 600 هزار تن در سه‌ماه است.

    با وجود ممنوعیت واردات ضایعات مس با عیار پایین از زمان آغاز سال 2019 میزان واردات مس محتوی ضایعات در پنج ماه اول سال جاری افزایش یافته است.
    با توجه به اطلاعات گمرک چین، این کشور در بازه زمانی بین ماه‌های ژانویه تا می سال جاری، 686 هزار و 508 تن قراضه مس وارد کرده که کل این حجم مربوط به ضایعات دسته 6 بوده است.

    با این وجود، حجم مس محتوی در قراضه وارداتی از ابتدای سال تاکنون افزایش یافته که علت آن افزایش درصد مس موجود در ضایعات بوده است. تحلیل گران موسسه Fastmarkets، مس محتوی وارد شده به چین در سال 2019 را 86 درصد برآورد کردند. این نسبت در سال 2018 برابر با 55 درصد بود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر