اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری معدنی در گناباد و بجستان

عصر معدن- هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری معدنی در گناباد و بجستان اختصاص یافت.;

اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای سرمایه‌گذاری معدنی در گناباد و بجستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی و عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: این میزان اعتبار برای سرمایه گذاری در زمینه‌های اکتشاف مواد معدنی شامل طلا، مس، سرب و روی در محدوده‌های چاه مسی، کلاته آهنی، چیلار، کلاته رود گز و بی بی غیبی شهرستان‌های گناباد و بجستان اختصاص یافته است.

    محمد صفایی دلویی افزود: بعد از پایان مراحل نخست اکتشافی و با راه اندازی واحد‌های استخراج این مواد معدنی در یکسال آینده در شهرستان‌های گناباد و بجستان و از طرفی با بهره برداری از فرودگاه گناباد در آینده نزدیک، شاهد تحول در اشتغال و سرمایه گذاری در این شهرستان‌ها خواهیم بود.

    وی گفت: شهرستان‌های گناباد و بجستان با توجه به ظرفیت‌های بالقوه بالفعل خود از مناطق دارای ذخایر غنی معدنی کشور و استان خراسان رضوی است.

    رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن بسترساز توسعه و رونق اشتغال و سرمایه گذاری در این مناطق است.

    صفایی دلویی افزود: باتوجه به استمرار معضل خشکسالی و کمبود منابع آبی در این شهرستان و از طرفی پتانسیل‌های بالقوه این مناطق در زمینه‌های ذخایر ارزشمند و غنی معدنی، سرمایه گذاری در این بخش به عنوان یکی از رویکرد‌های مهم در اولویت قرار گرفت و به توفیقات خوبی در این زمینه دست یافتیم.

    شهرستان‌های گناباد و بجستان از ظرفیت‌های خاصی در بخش‌های اقتصادی اعم از صنعت و معدن، گردشگری و کشاورزی و صنایع وابسته برای جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برخوردار است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر