رئیس سابق اتحادیه آهن و فولاد اعلام کرد:

ساماندهی بازار فولاد با افزایش عرضه ها در بورس کالا

عصر معدن- رئیس سابق اتحادیه آهن و فولاد درخصوص ساماندهی بازار محصولات فولادی گفت:با افزایش عرضه محصولات فولادی در بورس کالای ایران، قیمت‌ها متعادل می‌شود.;

ساماندهی بازار فولاد با افزایش عرضه ها در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمد آزاد بیان کرد: می‌توان با تشدید نظارت ها بر معاملات و رشد عرضه‌ها و اصلاح شیوه قیمت گذاری ها، بازار فولاد را سامان دهیم و در این شرایط بورس کالا بهترین بازار برای معاملات فولاد خواهد بود.

    وی افزود: باید به این نکته توجه داشت که معامله محصولات فولادی در بازاری غیر از بازار شفاف بورس کالا این دغدغه را هم به دنبال خواهد داشت که برخی تولیدکنندگان، محصولات کم کیفیت‌تر را روانه بازار کنند یا محصولات درجه یک، بازار سیاه پیدا کند. از این رو، میزان عرضه‌ها باید در بورس کالا افزایش یابد تا بازار به کمک رشد عرضه‌ها متناسب با نیاز بازار به آرامش و تعادل لازم دست یابد.

    این کارشناس صنعت فولاد با بیان اینکه ما فعالان صنف آهن مدافع بورس کالا و شفافیتی که این بورس طی سالیان گذشته در معاملات آهن کشور ایجاد کرده است، هستیم، گفت: ریشه التهاب‌های اخیر نوسانات نرخ ارز بوده؛ اما برخی‌ها بورس کالا را تحت فشار قرار می‌دهند. در صورتی‌که این بازار به‌طور مسلم عامل ایجاد شفافیت، نظم و عدالت در بازار بوده و اقتصاد ما همواره به توسعه این بورس نیاز مبرم دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر