فیروزی در تشریح نشست کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

صادرات محصولات فولادی منوط به عرضه میزان تعیین شده در بورس کالا است

عصر معدن- سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد، صادرات محصولات زنجیره فولاد توسط هر یک از تولیدکنندگان منوط به عرضه میزان تعیین شده آنها در بورس کالا توسط وزارت صمت است.;

صادرات محصولات فولادی منوط به عرضه میزان تعیین شده در بورس کالا است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از خانه ملت، حجت اله فیروزی در تشریح نشست روز یکشنبه (19 بهمن ماه) کمیسیون صنایع و معادن، گفت: نخستین دستورکار کمیسیون ادامه بررسی طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد با رویکرد اصلاح سیاست‌های تنظیم بازار بود که براساس تصمیمات اخذ شده، بورس کالا ملزم به ایجاد امکان خرده‌فروشی محصولات فولادی مقاطع طویل و محصولات تکمیلی حاصل از ورق ظرف مدت سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون شد.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس این طرح واحدهای کوچک زنجیره فولاد می‌توانند به صورت مشترک، تعاونی تشکیل دهند، افزود: صادرات محصولات زنجیره فولاد توسط هر یک از تولیدکنندگان منوط به عرضه میزان تعیین شده آنها در بورس کالا توسط وزارت صمت است.

    وی با بیان اینکه تولیدکنندگان ملزم به ارائه برنامه 6 ماهه صادرات شدند، اضافه کرد: عدم عرضه محصولات در بورس موجب تعلیق 6 ماهه مجوز صادرات آنها خواهد شد. همچنین مازاد عرضه در بورس کالا به مجوز صادراتی تولیدکنندگان اضافه می‌شود و حداکثر تا 6 ماه معتبر است.

    این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: تولیدکنندگان، صادرکنندگان و تأمین کنندگان محصولات زنجیره فولاد و متولیان انبارهای کالا اعم از واحدهای مستقر در مناطق آزاد و مناطق ویژه اقتصادی ملزم به ثبت و ضبط اطلاعات تولید، خرید و فروش، واردات و صادرات و مصرف کالاهای تولیدی، اطلاعات مکان‌ها و نگهداری کالاها، موجودی اولیه کالاها در انبارها، ورود و خروج کالا به انبارها در سامانه جامع تجارت و سامانه جامع انبارها به صورت آنی شدند.

    فیروزی با بیان اینکه بر اساس طرح مذکور در صورت عدم ثبت کامل اطلاعات در سامانه جامع تجارت، ثبت سفارش و واردات اقلام مورد نیاز، خرید محصولات زنجیره فولاد در بورس کالا، حمل و نقل و صادرات آن مجاز نیست، تصریح کرد: سهمیه خرید مواد اولیه برای واحدهای تولیدی و سهمیه خرید محصولات نهایی برای واحدهای تجاری متناسب با مقادیر اطلاعات ثبت شده آن واحد در سامانه جامع تجارت است.

    وی بیان کرد: بر اساس طرح توسعه پایدار زنجیره فولاد، کمیته رصد و پایش بازار با ریاست وزیر صنعت، معدن و تجارت به منظور رصد بازار و تعیین سهمیه بندی عرضه محصولات فولادی توسط تولیدکنندگان و تعیین سازوکار صادرات محصولات فولادی تعیین شد.

    سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی همچنین از تصویب تحقیق و تفحص از «چگونگی احداث پتروشیمی الوند در داخل محوطه پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند» خبر داد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر