جدیدترین آمار تولید زنجیره آهن و فولاد اعلام شد

عصر معدن- آمار تولید انواع محصولات زنجیره فولاد در هفت ماهه نخست سال جاری حکایت از آن دارد که میزان تولید در این حوزه تفاوت چندانی با آمار تولید آن‌ها در مدت مشابه سال گذشته نداشته و نهایت افزایش تولید متعلق به آهن اسفنجی با میزان رشد ۵.۴ درصدی است.;

جدیدترین آمار تولید زنجیره آهن و فولاد اعلام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایسنا، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از ابتدای سال جاری تا پایان مهر ماه تولید آهن اسفنجی بیشترین رشد تولید را نسبت به هفت ماهه ابتدایی سال گذشته داشته است؛ طی این مدت 22 میلیون و 112 هزار تن آهن اسفنجی تولید شده که نسبت به 20 میلیون و 984 هزار تن تولیدی در مدت شش ماهه سال 1401 رشد 5.4 درصدی را نشان می‌دهد.

    سه میلیون و 255 هزار تن از آهن اسفنجی تولید شده متعلق به یکماهه مهر ماه است.

    پس از آن در هفت ماهه ابتدایی سال جاری پنج میلیون و 511 هزار تن مقاطع تخت فولادی تولید شده که 3.7 درصد بیشتر از میزان تولید آن (پنج میلیون و 315 هزار تن) در مدت مشابه سال گذشته است. حدود 756 هزار تن مقاطع تخت فولادی در مهر ماه امسال تولید شد.

    میزان تولید محصولات فولادی در نیمه مدت مذکور سال جاری، دو درصد بیش از میزان تولید آن در مدت مشابه سال گذشته است. از ابتدای سال 1401 تا پایان مهر ماه، 12 میلیون و 766 هزار تن محصولات فولادی در کشور تولید شده بود که این رقم در مدت مشابه سال جاری به 13 میلیون تن رسیده است.

    طبق آمار، در هفت ماهه نخست امسال تولید مقاطع طویل فولادی و شمش فولاد (فولاد میانی) نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب رشد 0.5 و 0.7 درصدی داشته‌اند. 

    تولید مقاطع طویل فولادی هفت میلیون و 489 هزار تن و تولید شمش فولاد 18 میلیون و 497 هزار تن در مجموع هفت ماهه امسال ثبت شده است؛ این درحالیست که در مدت مشابه سال گذشته به ترتیب هفت میلیون و 452 هزار تن مقاطع طویل فولادی و 18 میلیون و 346 هزار تن شمش فولاد در کشور به تولید رسیده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر