رییس خانه معدن ایران

غفلت سامانه نیما از پرداخت حقوق نیروهای خارجی

عصر معدن- جلسه هم نشینی فعالان حوزه معدن در باره تغییرات نرخ ارز و شرایط پیش روی صادرات کنندگان ایرانی در شرایط خروج آمریکا از برجام برگزار شد.;

غفلت سامانه نیما از پرداخت حقوق نیروهای خارجی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن»، محمدرضا بهرامن رئیس خانه معدن ایران نیز ضمن اعلام آمادگی درجهت همگن سازی تصمیمات و هماهنگ شدن نظر تشکل ها، در مبحث معایب سامانه نیما عنوان کرد: این سامانه بحث پرداخت حقوق به نیروهای خارجی شرکت های ایرانی را نیز در نظر نگرفته است و اگر شرکتی در حال حاضر نیروی کار خارجی داشته باشد نمی تواند ارز به کارکنان خود بدهد.
    وی با اشاره به اوضاع به وجود آمده تصریح کرد: شرکت های بزرگ به تنهایی قادر به حل این موضوع نخواهند بود و در شرایط موجود بهترین راه مشورت و استفاده از اقتصاددانان کلان است.
    سعید عسکرزاده دبیرکل انجمن سنگ آهن ایران  نیز در این نشست پیشنهاد کرد، مانند فرصتی که برای ورود خودرو داده شده، در مواردی که از قبل اقدام شده و اسنادی مبنی بر این موضوع وجود دارد راهکاری برای کوتاه مدت در جهت حل مشکل واردات بدون انتقال ارز ارائه شود و مجوزهای مربوطه از دولت اخذ گردد. همچنین در شرایط موجود کارگروهی متشکل از نمایندگان تشکلهای بخش خصوصی برای این موضع تشکیل و مسایل مبتلا به اعضای تشکلها از طریق نماینده آنها و به صورت متمرکز به این کارگروه ارجاع شود تا با رایزنی مشکلات به ویژه موارد مشابه، به سرعت قابلیت حل و پیگیری داشته باشد. در مواردی که نیازمند کار کارشناسی باشد، به تشخیص کارگروه می توان از کارشناسان داخلی و خارجی استفاده کرد.
    فرزانه معصومی به عنوان نماینده شرکت امیرسنگان پارسیان و عضو هیات مدیره انجمن سنگ آهن ایران درباره مشکلات به وجود آمده از طریق سامانه نیما خاطر نشان کرد: شرکت امیرسنگان و تعداد زیادی از شرکت های دیگر کالاهایی را که خریداری کرده اند نمی توانند وارد کشور کنند، زیرا پیش تر برای پرداخت آن توافق کرده و قصد داشتند بدون انتقال ارز ماشین آلات را وارد کشور کنند و در حال حاضر هم سیستم به ما اجازه ثبت سفارش نمی دهد. این مسائل باید به صورت ضروری حل شوند.
    نماینده شرکت چادرملو نیز در این نشست گفت: شرکت چادرملو هم مشکل مشابهی دارد.
    وی اشاره کرد: یکی از سهامداران عمده شرکت چادرملو بانک سپه است، بنابراین از مشاوره کارشناسان خبره آن بهره  می گیریم. با این وجود حدود یک ماه است که است شرکت در صف تخصیص ارز بانک مرکزی گیر افتاده است. نه به سمت سامانه نیما هدایت می شویم و نه ارز 4200 تومانی به ما می دهند. این باعث شده است پروژه ای که قرار بود در خرداد ماه راه اندازی شود با تاخیر جدی مواجه شود و کالا و مواد اولیه پروژه های احیا شرکت چادرملو در گمرک بماند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر