طلای جهانی صعود کرد

عصر معدن- قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی تحت تاثیر افت ارزش دلار به بالاترین حد در یک هفته گذشته صعود کرد.;

طلای جهانی صعود کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری سنگاپور حدود 0.4 درصد رشد کرد و به 1295.81 دلار رسید.

    در بازار معاملات آتی آمریکا هر اونس طلا 0.4 درصد افزایش یافت و به 1300.10 دلار رسید.

    به گفته تحلیلگران، اگرچه آمار اشتغال غیر کشاورزی آمریکا در مارس بهتر از حد مطلوب بود، اما مشاغل بخش تولید کاهش داشت که نشانه بدی برای این بخش است و تصویر روشنی را برای دورنمای اقتصادی تداعی نمی‌کند.

    دلار در مقابل ارزهای رقیب 0.1 درصد افت کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر ساخت.

    آماری که روز جمعه منتشر شد نشان داد رشد اشتغال در آمریکا از پایین‌ترین 17 ماه گذشته که در مارس مشاهده شد بهبود یافته است، اما رشد دستمزدها آهسته‌تر شد و مشاغل بخش تولید کاهش داشت.

    کندی رشد دستمزدها از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای متوقف کردن روند افزایش نرخ‌های بهره در سال میلادی جاری حمایت می‌کند.

    نرخ‌های بهره پایین‌تر هزینه نگهداری طلا که بازدهی ندارد را کاهش داده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند را تقویت می‌کند.

    بازارها برای ارزیابی موضع سیاست پولی آتی بانک مرکزی آمریکا منتظر انتشار گزارش نشست مارس کمیته بازار آزاد فدرال هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

    صعود سهام بازارهای آسیا که روز دوشنبه تحت تأثیر خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به آمار اشتغال آمریکا و اقدامات محرک اقتصادی بیشتر در چین، در بالاترین حد در هفت ماه گذشته ایستادند رشد قیمت طلا را محدود کرد.

    طلا هفته گذشته تحت تأثیر صعود بازارهای سهام به دلیل خوش‌بینی پیرامون توافق تجاری آمریکا و چین، به 1280.59 دلار سقوط کرده بود که پایین‌ترین حد از 25 ژانویه بود.

    بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات تجاری آمریکا و چین با هدف دستیابی به توافقی برای پایان دادن به جنگ تعرفه‌ای میان دو اقتصاد بزرگ جهان هفته جاری از سر گرفته خواهد شد.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 1.1 درصد افزایش یافت و به 904.44 دلار رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.7 درصد افزایش در 1378.96 دلار ایستاد. هر اونس نقره برای تحویل فوری 0.5 درصد افزایش یافت و 15.15 دلار معامله شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر