ایران در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان

عصر معدن- ایران با رشد ۴۰ درصدی تولید فولاد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان قرار گرفت.;

ایران در میان برترین تولیدکنندگان صنایع فولادی جهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از صداوسیما، انجمن جهانی فولاد در نخستین ماه از سال جدید میلادی تولید فولاد ایران را 2 میلیون و 600 هزار تن اعلام کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال حدود 40 درصد رشد را نشان می‌دهد و این بیشترین رشد تولید در بین 10 کشور برتر در تولید فولاد جهان است.

    احرامیان عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد با اشاره به رشد تولید فولاد می‌گوید: هم اکنون تولید فولاد ایران 2 برابر نیاز داخل است.

    وی ادامه داد: این روند رشد تولید فولاد با سیاست جایگزینی واردات آغاز شد و از چند سال گذشته به سمت صادرات فولاد پیش رفته ایم.

    براساس این گزارش؛ با انتشار فهرست 10 کشور برتر تولید کننده فولاد خام در نخستین ماه سال 2024 ایران جایگاه نهم را به خود اختصاص داده است.

    تولید کننده فولاد می‌گوید: با وجود محدودیت‌های انرژی، برق و گاز با افزایش بهره وری و مدیریت تولید همچنان روند افزایش تولید و سرمایه گذاری‌های جدی در حوزه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه داشته ایم.

    فعالان صنعت فولاد کشور در میان رقبای خود بالاترین میزان رشد تولید فولاد خام را با افزایش 39 درصدی به ثبت رسانده اند.

    به گفته احمد احمدی مدیر برنامه‌ریزی و پژوهش شرکت ملی فولاد ایران؛ تا پایان سال 10 درصد افزایش تولید پیش بینی می‌شود.

    بر اساس آمار انجمن جهانی فولاد، 71 کشور جهان در نخستین ماه میلادی امسال 148 میلیون و صد هزار تن فولاد خام تولید کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش یک و 6 دهم درصدی را نشان می‌دهد.

    به گفته تولید کنندگان صنایع فولادی کشور، تداوم روند افزایش تولید در این صنعت عبور از هدفگذاری تولید 55 میلیون تن فولاد در افق 1404 را به دنبال دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر