توافق تجاری میان چین و آمریکا، جانى تازه در بازار کامودیتی ها

عصر معدن- هیئت تجاری اعزامی به چین به ریاست شی جین پین دیشب اعلام کرد که به توافقی با ایالات متحده در خصوص اختلافات تجاری اخیر دست یافته اند و احتمال وقوع جنگ تجاری میان دو کشور به کلی منتفی است.;

توافق تجاری میان چین و آمریکا، جانى تازه در بازار کامودیتی ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از پلنر، لیو هی، معاون رئیس جمهوری چین دیدار اخیر را سازنده توصیف و اظهار کرد: دو طرف به توافقاتی برای روابط تجاری مفید میان چین و امریکا دست یافته اند.

    وی همچنین گفت که چین و امریکا به تقویت همکاری ها در حوزه های انرژی، کشاورزی، پزشکی، محصولات تکنولوژیکی و مالی ادامه خواهند داد و چین متعهد می شود که کالاهای بیشتری از امریکا خریداری نماید. این مسئله نه تنها به ارتقاء و توسعه اقتصاد چین منجر خواهد شد، بلکه نیازهای مردم را نیز مد نظر قرار داده و همچنین به ایالات متحده کمک خواهد کرد تا کسری تراز تجاری خود را تا حدی جبران نماید. دو طرف سعی خواهند کرد تا سرمایه گذاری دوجانبه را تقویت کرده و همکاری ها در بخش تکنولوژی را عمق بخشند.

    با این حال به نظر می رسد تا حل کامل اختلافات ساختاری در روابط تجاری میان دو کشور زمان زیادی لازم باشد و طبق گفته ها قرار است هیئتی از امریکا در آینده ای نزدیک به چین سفر کند تا درباره جزئیات توافق اخیر گفتگو نمایند. اعلام توافق میان چین و امریکا می تواند جان تازه ای به بازارهای سرمایه و کامودیتی ها در هفته آینده دهد. منابع غیر رسمی از احتمال قول مساعد چین به امریکا برای حضور پررنگ در مذاکرات پیش رو با کره شمالی خبر داده اند که در صورت تحقق می تواند موتور محرکه دیگری در رشد بازارهای سرمایه بوده و بخشی از نگرانی سرمایه گذاران را بکاهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر