نگرانی غول آلومینیوم روسی از وقوع یک فاجعه

عصر معدن- در صورتی که تحریم‌های ایالات ‌متحده همچنان پابرجا بماند ، تعطیلی فاجعه انگیزی در Rusal اتفاق خواهد افتاد.;

نگرانی غول آلومینیوم روسی از وقوع یک فاجعه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دو منبع نزدیک به شرکت آلومینیوم  Rusal روسیه گفتند برخی از تولیدات آن در اوایل ماه سپتامبرمتوقف شده‌ و اگر تحریم‌های آمریکا برداشته نشود ، Rusal غول آلومینیوم روسی نگران رخداد یک فاجعه در آینده ای نزدیک است.

    طبق تحریم‌های اعمال شده از سوی امریکا در ماه آوریل که به دلیل  دخالت مسکو در انتخابات 2016 ایالات متحده اعمال شد، مشتریان ایالات متحده تا 23 اکتبر باید کسب و کار را با شرکت Rusal لغو کنند.

    یک منبع نزدیک به روسال گفت اگر  تحریم ها در آینده نزدیک برداشته نشوند، پس از آن قرارداد منقضی خواهد شد و از اول اکتبر، تمام تولیدات این شرکت که برای بازار خارجی طراحی شده ، دوباره به انبارها برده می شوند.
    این منبع گفت : " با توجه به اینکه قبل از معرفی تحریم‌ها، Rusal حدود 80درصد از خروجی خود را برای صادرات به فروش رسانده، این وضعیت نه تنها برای همه کارخانه‌های این شرکت در سراسر جهان، بلکه برای بازار جهانی آلومینیوم نیزمی‌تواند فاجعه‌ بار باشد.

    Rusal از اظهار نظر خودداری کرد
     شرکت Rusal در روز سه‌ شنبه نیز اعلام کرد که در حال توقف تولید در نیروگاه کوچکNadvoitsky به عنوان نتیجه‌ای از تحریم‌ها است چرا که همه خروجی این شرکت مربوط به بازار ایالات‌متحده بوده‌است.

    منبع دیگر نزدیک به این شرکت گفت: تولید محصولات صادراتی مانند آلیاژها، فویل و نورد و محصولات با ارزش افزوده می تواند در اوایل سپتامبر متوقف شود.

    آژانس رتبه بندی Fitch نیز روز چهارشنبه گفت: اگر "قطعنامه قابل قبول برای تحریم های روسال" وجود نداشته باشد قیمت جهانی آلومینیوم در بورس فلزات لندن تا سال 2021 می تواند به 3،000 دلار در هر تن برسد. حال اگر این وضعیت حل شود انتظار می رود که قیمت آن 2،470 دلار برسد. در حال حاضر آلومینیوم به قیمت 2،106 دلار معامله می‌شود.

    این آژانس اظهار داشت که Rusal می‌تواند در اوایل ماه سپتامبر عملیات خود را تعطیل کند.
    به گفته اداره آمار، توانایی Rusal برای موافقت با تولید محصولات با کالاهای اضافه ارزش افزوده برای سال آینده می‌تواند محدود باشد ، چرا که مذاکرات بین ماه‌های سپتامبر و نوامبر صورت‌گرفته است .

    Fitch گفت: علاوه بر این، حجم و قیمت محصول که قرار است برای  سالهای آینده بین خریداران و فروشندگان آلومینیوم توافق شود در ماه سپتامبر آغاز می شود. این در حالی است که اگر روسال همچنان تحت تحریم قرار بگیرد، نمی تواند با معاملات جدید توافق کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر