برگزاری مزایده ۵۱معدن غیرفعال استان تهران

عصر معدن- معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: با برگزاری مزایده ۵۱ معدن غیرفعال استان تهران، دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان وجود ندارد.;

برگزاری مزایده ۵۱معدن غیرفعال استان تهران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، «علی عبدی» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: در استان تهران 350 فقره معدن وجود دارد که از بین آنها 280 فقره دارای بهره‌بردار بوده و 70 فقره دیگر نیز فاقد بهره بردار و به عبارتی متروکه و غیرفعال است.

    وی گفت: پس از بازبینی محدوده های معدنی و نقشه‌های کاداستر مربوطه، سال گذشته 70 معدن باقی مانده به مزایده گذاشته شد که فقط 19 فقره آنها صاحب بهره بردار شد و در آینده نزدیک پروانه بهره برداری آنها صادر خواهد شد.

    عبدی ادامه داد: مزایده بقیه 51 معدن باقی مانده در تاریخ 21 دی ماه امسال برگزار شد که 16 برنده داشت و برای بقیه آنها متقاضی پیدا نشد. امید می رود تا پایان سال 1402 این معادن نیز تعیین تکلیف شده و صاحب پروانه بهره برداری شوند.

    وی اظهار داشت: در نخستین فرصت طی ماه های آینده، معادن باقی مانده مجدد به مزایده گذاشته خواهد شد و پس از دو بار مزایده رفتن، در صورتی که متقاضی نداشت، پس از 6 ماه به اولین مراجعه کننده بدون فرآیند مزایده واگذار خواهد شد.

    این مسوول تصریح کرد: به این ترتیب دیگر محدوده معدنی تعیین تکلیف نشده در سطح استان تهران وجود ندارد.

    معاون امور معدن و صنایع معدنی سازمان صمت استان تهران خاطرنشان کرد: بیش از 70 درصد معادن استان تهران را معادن مصالح ساختمانی تشکیل می دهد که شامل سنگ لاشه، شن و ماسه، سنگ آهک و غیره است و میزان ذخایر قطعی آنها 2.2 میلیارد تن است.

    وی گفت: در مجموع 26 نوع ماده معدنی در استان تهران یافت می شود و ظرفیت اسمی کل پروانه های بهره‌برداری معادن استان 52 میلیون تن است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر