پهنه‌های معدنی کرمانشاه نیمه اول امسال به مزایده گذاشته می شود

عصر معدن- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: پهنه‌های معدنی استان نیمه اول امسال به مزایده می‌رود.;

پهنه‌های معدنی کرمانشاه نیمه اول امسال به مزایده گذاشته می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از شاتا، محسن دارابی با اشاره به آزادسازی پنج پهنه معدنی استان کرمانشاه در سال گذشته، بیان کرد: این پهنه‌ها به‌منظور مطالعات اولیه مدتی قابل‌واگذاری نبود و اکنون با آزادسازی آن‌ها متقاضیان زیادی درخواست سرمایه‌گذاری در پهنه‌های معدنی استان رادارند.

    وی با بیان اینکه درخواست‌های ارائه‌شده برای سرمایه‌گذاری در معادن در حال بررسی و مقدمات و رایزنی‌ها با وزارت صمت و سایر دستگاه‌های مربوطه نیز در حال انجام است، یادآور شد: پیش‌بینی ما این است بعد از پایان این مراحل و در نیمه اول امسال شاهد به مزایده رفتن این پهنه‌ها باشیم.

    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه افزود: به نظر می‌رسد استقبال خوبی از مزایده پهنه‌های معدنی خواهد شد و سرمایه‌گذاران پای‌کار هستند.

    دارابی درباره وضعیت این پهنه‌های معدنی که قرار است به مزایده برود نیز خاطرنشان کرد: در کرمانشاه پنج پهنه اصلی داریم که شامل پهنه بیتومین گیلانغرب با وسعت 1250 کیلومترمربع، پهنه سنقر با وسعت 2700 کیلومترمربع، پهنه هرسین با وسعت 110 کیلومترمربع، پهنه اسلام‌آباد غرب با وسعت 2600 کیلومترمربع و پهنه میانی با وسعت 8700 کیلومترمربع است.

    به گفته وی، مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که در پهنه‌های معدنی استان وجود دارد شامل بیتومین یا قیر طبیعی، سنگ‌آهن، کانی‌های فلزی و غیرفلزی، سنگ تزئینی، مصالح ساختمانی و... است.

    رییس سازمان صمت استان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد که با ورود سرمایه‌گذاران به معادن استان شاهد تحول در حوزه معادن کرمانشاه و اشتغال‌زایی قابل‌توجه در این بخش در سال جاری باشیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر