نمایندگان در بررسی لایحه بودجه ۹۸ موافقت کردند:

تامین بخشی از هزینه حل مسائل شرکت ‌های دولتی از درآمدهای پژوهشی

عصر معدن- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تامین هزینه حل مسائل شرکت‌های دولتی از محل درآمدهای امور پژوهشی آنها موافقت کردند.;

تامین بخشی از هزینه حل مسائل شرکت ‌های دولتی از درآمدهای پژوهشی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی نوبت سوم دیروز، در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه 98 با بند (ح) تبصره (9) لایحه بودجه سال 98 موافقت کردند.
    بر اساس بند (ح) تبصره (9) لایحه بودجه 98، شرکت‌ها، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت مندرج در پیوست شماره (3) این قانون، مکلفند در اجرای تکالیف قانونی مربوط، حداقل 40‌‌ درصد از هزینه امور پژوهشی خود مندرج در آن پیوست را در مقاطع 3 ‌ماهه به میزان 25 ‌درصد، به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند تا در راستای حل مسائل و مشکلات خود به مصرف برسانند.

    این اقدام از طریق توافقنامه با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی و جهاد دانشگاهی و در قالب طرح (پروژه)‌های کاربردی، عناوین پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی، طرح (پروژه)‌های پسادکتری و طرح (پروژه)‌های تحقیقاتی دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی غیرشاغل انجام می شود. مانده اعتبار این حساب برای استمرار اقدامات مذکور به سال مالی بعد منتقل می‌شود.

    حداقل سهم قابل پرداخت به دانشجویان، پژوهشگران پسادکتری، دانش‌آموختگان پژوهشگر و نیروهای کارورز از مبلغ هر طرح (پروژه) 60 ‌‌درصد خواهد بود.

    شرکت ها، بانک ها و مؤسسات موضوع این بند می‌توانند حداکثر تا 10 ‌درصد از مبلغ 40 ‌درصد‌ هزینه امور پژوهشی مذکور را از طریق دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به خود و جهاد دانشگاهی در چهارچوب آیین‌نامه مذکور هزینه کنند.

    آیین‌نامه اجرایی این بند شامل سازوکارهای مربوط، چگونگی مصرف و سایر موارد به پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه کشور و همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیأت‌ وزیران خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر