امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زمین شناسی با دانشگاه سوربون فرانسه

عصر معدن- به دنبال سفر راضیه لک رییس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور به فرانسه تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه به امضای وی و جین‌ چامبز رییس دانشگاه سوربون رسید.;

امضای تفاهم‌نامه همکاری سازمان زمین شناسی با دانشگاه سوربون فرانسه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، در مراسم امضای این تفاهم‌نامه حمید نظری معاون پژوهشی پژوهشکده علوم زمین و سرژه فدیدا معاون توسعه همکارهای بین‌الملل و تعدادی از مدیران دپارتمان علوم زمین دانشگاه سوربون نیز حضور یافتند.
    شایان ذکر است، در راستای اجرایی شدن این تفاهم‌نامه ساعت‌ها بحث و تبادل‌نظر در خصوص موارد مرتبط با آموزش کارشناسان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران در قالب تهیه نقشه‌های زمین‌شناسی به مقیاس یک‌پنجاه هزارم و همچنین آموزش تجهیزات آزمایشگاهی مدرن در نظر گرفته شده است.
    از سویی دیگر برای اولین بار در ایران تهیه نقشه سه بُعدی ملی زمین‌شناسی ایران در مقیاس یک پنج میلیونیوم رقم خورد و و زمان اجرای این پروژه 3سال اعلام شد و مقرر شد در انتهای سال دوم ‌پیش نویس نقشه‌ها تهیه شود.
    گفتنی است، در حاشیه این سفر کلیه نقشه‌ها، گزارش‌ها و مجموعه مقالات مربوط به پروژه‌های Middle East Basin Evolution) MEBE)و داریوش Darius که در همکاری بین‌المللی اروپایی با محوریت فرانسه پایان یافته است، تحویل رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی ایران شده و از هم اکنون قابل در کتابخانه این سازمان موجود است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر