بحران "کودلکو"برای تامین هزینه های "سالوادور"

عصر معدن- Codelco شیلی می‌گوید اتحادیه ها در معدن Salvador معامله زود هنگام را رد می کنند.;

بحران "کودلکو"برای تامین هزینه های "سالوادور"
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، Chiles کودلکو، معدنچی مس برجسته جهان اعلام کرد: اتحادیه‌های کارگران در بخش کوچک مس سالوادور معامله دست‌مزد زودهنگام شرکت را رد کرده و مذاکرات بیشتری را تا اواخر سال جاری پس از اتمام قراردادشان، آغاز کرده‌اند.

    این معدنچی گفت: کارگران در Potrerillos و Benito Tapia Tapia ، که هر دو بخشی از بخش Salvador بودند، به پیشنهاد اولیه شرکت شامل پاداش 9363دلار و افزایش حقوق پایه یک‌درصد را رد کردند.

    کودلکو در بیانیه‌ای گفت : " علی‌رغم تلاش‌ها  برای ارائه یک سناریوی پیچیده برای مواجهه با این بخش، کارگران پیشنهاد حقوق اولیه را رد کردند. در این میان، مقامات اتحادیه بلافاصله به درخواست‌ها برای اظهار نظر واکنش نشان ندادند.

    صنایع معدنی جانسون – DC
    Codelco برای مدت طولانی در حال مبارزه با هزینه‌های موجود در سالوادور است که 62000 تن مس در سال 2017 تولید کرده است. این رقم معادل تقریبا 4 درصد کل تولید معدنکاران دولتی است.
    این شرکت در بیانیه ای اعلام کرد: این معدن دارای کمترین بهره وری از هر یک از سپرده های معدنکاران مس است.
    معدنچی دولتی که نزدیک به 10 درصد از مس جهان را تولید می‌کند تحت یک دوره گذار بحرانی قرار دارد و به دنبال تامین مالی 39 میلیارد دلار،بازسازی 10 ساله برای بالا بردن بهره‌وری در معادن قدیمی خود است.

    قرارداد کارگران بخش Salvador در ماه نوامبر نیز در میان یک سال شلوغ برای مذاکره با کودلکو در ماه نوامبر به پایان می‌رسد.
    این شرکت در سال 2018 اعلام کرده‌است که تاکنون با موفقیت به توافقاتی با 6 اتحادیه از اتحادیه‌های خود رسیده‌است، در نتیجه از اعتصاب بسیار دوری کرده‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر