تغییر استراتژی شرکت‌های اروپایی در برابر تصمیم ترامپ

عصر معدن- تشدید تنش‌های تجاری بین ایالات متحده و چین، دو اقتصاد بزرگ دنیا، همچنین اختلافات تجاری ایالات متحده با مکزیک، کانادا و اروپا، سرمایه‌گذاران را تحریک و شرکت‌ها را مجبور به تجدید نظر درباره استراتژی هایشان و افزایش نوسانات بازار کرده است.;

تغییر استراتژی شرکت‌های اروپایی در برابر تصمیم ترامپ
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، دولت ترامپ با تعرفه‌های تازه به ارزش 200 میلیارد دلار از تاریخ 24 سپتامبر برای کالاهای چینی و در مقابل تعرفه های 60 میلیارد دلاری چین برای محصولات آمریکا این جنگ را تشدید کرده است.
    در این زمینه می بینیم  بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان تحت تاثیر این اختلافات قرار گرفته اند و ضررهایی را متحمل شده اند. برای نمونه شرکت خودروسازی آلمانی (BMW ( BMWG.DEاعتقاد دارد که تنش‌های تجاری بین‌المللی بر عدم اطمینان در بازار دامن می‌زند، چرا که پیش‌بینی می‌شود پاییز سال 2018 این تنش ها بیشتر شده و برخلاف انتظارات قبلی برای یک نتیجه خوب نداشته باشد.
    ماشین سازی ولوو و صاحب چینی‌اش، Geely GEELY.UL ، طرح‌های خود برای شناور کردن سهام برای سازنده سوئدی را به تعویق انداخته‌اند. در واقع تنش‌های تجاری و رکود سرمایه های خودروسازان را تحت فشار قرار می دهد.
    شرکت جهانی USB  نیز معتقد است که اختلافات تجاری از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا در ماه نوامبر فراتر خواهد رفت و بنابراین تنش‌ها و تاثیرات اقتصادی جهانی ممکن است افزایش یابد.
    جانت کنگ، رئیس بخش صادرات نفت BP (BP.L) در آسیا نیز گفته است  جنگ تجاری تهدیدی برای تقاضای جهانی در سال 2019 به شمار می رود.
    پس از اعمال تعرفه‌های بیشتر بر روی واردات چین، انجمن صنعت BDI آلمان گفت: افزایش جنگ تجاری بر شرکت‌های آلمانی تاثیر خواهد گذاشت.
    کامودیتی ها نیز از جنگ تجاری میان امریکا و چین در امان نبوده اند. قیمت مواد معدنی نیز تحت تاثیر این جنگ قرار گرفته است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر