تولید شمش فولاد در فروردین از ۲.۳ میلیون تن فراتر رفت

عصر معدن- آمارهای تولید فولاد سازان کشور در نخستین ماه امسال رقم دو میلیون و ۳۲۱ هزار تن شمش را نشان می دهد که در مقایسه با عملکرد ماه مشابه پارسال رشد دو درصدی دارد.;

تولید شمش فولاد در فروردین از ۲.۳ میلیون تن فراتر رفت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر معدن» به نقل از ایرنا، برپایه جداول آماری انجمن تولید کنندگان فولاد ایران حاکی است، فروردین 98 مجموع شمش تولیدی ثبت شده، دو میلیون و 542 هزار تن بود.

    عملکرد فولاد سازان در بخش شمش در زمینه بیلت و بلوم در فروردین ماه 99 درمجموع رقم یک میلیون و 284 هزار تن را نشان می دهد که کاهش چهار درصدی نسبت به فروردین 98 دارد.

    همچنین شمش اسلب هم یک میلیون و 37 هزار تن در نخستین ماه امسال تولید شد که در مقایسه با فروردین پارسال رشد 12 درصدی را ثبت کرد.

    تولیدات فولادی 1.5 میلیون تن 

    میزان تولیدات فولادی ( مقاطع تخت و طویل) در فروردین ماه امسال به رقم یک میلیون و 534 هزار تن رسید و در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته که یک میلیون و 668 هزار تن بود، افت هشت درصدی دارد.

    بررسی عملکرد در بخش مقاطع تخت فولادی ( ورق گرم، سرد و پوششدار) فروردین 99 رقم 874 هزار تن را نشان می دهد که نسبت به فروردین 98 با عملکرد 905 هزار تن، کاهش سه درصدی را ثبت کرد.

    همچنین مقاطع طویل ( تیرآهن، میلگرد، نبشی ، ناودانی و سایر مقاطع) در نخستین ماه امسال به رقم 660 هزار تن رسید و با توجه به عملکرد فروردین 98 که 763 هزار تن تولید شده بود، کاهش 13 درصدی دارد.

    افت عملکرد در زمینه تیرآهن و ورق پوششدار   

    آمار مورد بررسی گویای آن است، امسال در فروردین به میزان 85 هزار تن تولید تیرآهن در بخش مقاطع طویل انجام شد و نسبت به عملکرد در ماه مشابه پارسال که 109 هزار تن بود 22 درصد کاهش یافت.

    همچنین در بخش مقاطع تخت، تولید ورق پوششدار به سطح 73 هزار تن رسید، اما نسبت به عملکرد فروردین 98 که رقم 137 هزار تن را نشان می دهد افت 47 درصدی دارد.

    ضمن اینکه در بخش ورق گرم ( مقاطع تخت) تولید در فروردین امسال و پارسال به شکل یکسان رقم 786 هزار تن ثبت شد.

    به گزارش ایرنا، ایران اکنون دهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و براساس نقشه راه معدن دستیابی به تولید 33 میلیون تن هدف گذاری شده و پارسال هم رقم 31 میلیون تن پیش بینی شده بود که بیش از 27 میلیون تن محقق شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر