مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع:

باید فولاد به سمت ارزش افزوده بیشتر برود

عصر معدن- مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع معتقد است، در شرایط کنونی باید فولاد به سمت تولید محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر حرکت کند.;

باید فولاد به سمت ارزش افزوده بیشتر برود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵:۰۰

    علیرضا خیاط در گفت و گو با «عصر معدن»، با اشاره به وضع تحریم های جدید، درباره وضعیت بازار صادراتی فولاد اظهار کرد: مسئله برجام چندان تاثیری بر صادرات فولاد ما نخواهد داشت. پیش تر نیز ما در این شرایط حضور داشته ایم و آن را تجربه کرده ایم.
    وی ادامه داد: ما برخی تریدرها و خریدارانی در ایران داریم که محدود هستند و محصول را از ما خریداری کرده و به مصرف کننده نهایی می دهند. کار این ها هیچ ارتباطی با امریکا ندارند به همین دلیل تحریم نمی تواند بر این کار تاثیر گذار باشد.
    خیاط در ارتباط با جنگ تجاری امریکا و افزایش تعرفه های وارداتی نیز بیان کرد: این موضوع نیز تاثیری بر فعالیت های صادراتی ما نخواهد داشت. هرچند با مشکلاتی همراه هستیم که توانسته ما را در دنیا ایزوله کند اما در مواردی این موضوع یک نفع خواهد بود. بنابراین اگر نابه سامانی هایی در فولاد دنیا رخ دهد، تاثیر چندانی برما نخواهد داشت.
    مدیر عامل شرکت آهن و فولاد ارفع همچنین با اشاره به تولید فولادهایی با ارزش افزوده بیشتر، تصریح کرد: باید در این شرایط که روز به روز در حال سخت تر شدن است، به سمت ارزش افزوده بیشتر حرکت کرد، اما باید دید طراحی کارخانه ها برای چه محصولاتی انجام شده است. البته فولادهای معمولی نیز گریدهای مختلفی دارد و ما باید به سمت تولید گریدهایی برویم که ارزش افزوده بیشتری به همراه دارد.
    خیاط در پایان تاکید کرد: شرکت آهن و فولاد ارفع تولیدکننده فولادهای ساختمانی است. این محصولات مطابق با نیاز مشتریان تولید می شود در واقع تا به امروز مشتریان هر نوع گرید و کیفیتی که از ما خواسته اند را تولید کرده ایم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر