جنگ تجاری چین و امریکا رسما آغاز شد

ترامپ: چین باید کالای بیشتری از ما بخرد

عصر معدن- ایالات متحده و چین روز پنج شنبه جنگ تجاری جدی خود را آغاز کردند و تعرفه ۲۵ درصدی به ارزش ۱۶ میلیارد دلار برای کالاهای یکدیگر تحویل دادند. البته این در حالی است که مقامات میان دو طرف در واشنگتن به مذاکرات ادامه می دهند.;

ترامپ: چین باید کالای بیشتری از ما بخرد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» در حال حاضر دو اقتصاد بزرگ جهان  بر روی 100 میلیارد دلار از محصولات یکدیگر  از اوایل ماه ژوئیه به خطرات رشد اقتصادی جهانی ، سیلی زده‌اند.
    وزارت بازرگانی چین اعلام کرد که واشنگتن با اجرای آخرین تعرفه‌ها، که در ساعت 12:01 بعد از ظهر در پکن ( 0401 به وقت گرینویچ )  آغاز شده ، مقابله خواهد کرد.
    این وزارتخانه در بیانیه ای  کوتاهی گفت : " چین قاطعانه با این مساله مخالف است واقدامات متقابل لازم را ادامه خواهد داد. همچنین این کشور در عین حال، برای محافظت از تجارت آزاد و سیستم های چندجانبه و دفاع از منافع قانونی خود، در برابر این اقدامات تعرفه ای تحت مکانیسم، تقاضای حل اختلافات را از طریق سازمان تجارت جهانی  دارد."
    دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور، تهدید کرده‌است که سالانه بیش از 500 میلیارددلار از کالاهای چینی صادر شده به ایالات‌متحده رابا تعرفه روبرو خواهد کرد ، مگر این که پکن با تغییرات گسترده در فعالیت‌های دارایی‌های فکری خود با برنامه‌های یارانه اى صنعتی و ساختارهای تعرفه‌ای، موافقت کند و کالاهای آمریکایی بیشتری خریداری کند .
    این رقم خیلی بیشتر از واردات چین از ایالات متحده خواهد بود و باعث افزایش نگرانی هایی می شود که پکن می تواند سایر اقدامات تلافی جویانه را در نظر بگیرد، مانند اینکه زندگی برای شرکت های آمریکایی در چین سخت تر کند  یا اجازه بدهد ارز یوان برای حمایت از صادرکنندگان بیشتر شود.
     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر