تصمیم اندونزی برای فری‌پورت چیست؟

عصر معدن- شرکت Inalum اندونزی انتظار دارد در هفته جاری، فری‌پورت را نهایی کند.;

تصمیم اندونزی برای فری‌پورت چیست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن»، مدیر اجرایی این شرکت به رویترز گفت: Inalum که یک معدنچی متعلق به دولت است، انتظار دارد تا قراردادی را در این هفته نهایی کند و کنترل کامل و بیشتری بر شرکت فری‌پورت داشته باشد.
    Budi Gunadi Sadikin با بیان این مطلب در ادامه افزود: امیدوار است قرارداد این هفته نهایی شود.
    او گفت: Inalum پیشنهاد فروش 10درصد سهام در PT Freeport Indonesia را به پاپوآ، شرقی ترین استان کشور که در آن معدن غول پیکر Grasberg قرار دارد، برای فروش 819 میلیون دلار ارائه می دهد.
    پیشتر نیز خبری منتشر شد که کمپانی تولیدکننده مس امریکا، فری‌پورت مک‌موران، توجه خود را به استراتژی سال‌های پیش رو معطوف کرده و در حال حاضر، به نظر می‌رسد تعاملات با معدن مس گراسبرگ در اندونزی در شرف نهایی شدن است.
    پس از مذاکراتی که سال‌ها طول کشید، این کمپانی در ماه سپتامبر موافقت کرد تا کنترل این معدن را به دولت اندونزی واگذار کند. کمپانی دولتی Inalum معادل 51.23 درصد از سهام کمپانی PTFI که اداره معدن گراسبرگ را به عهده دارد، در اختیار خواهد گرفت و  باقیمانده سهام این کمپانی در اختیار کمپانی فری‌پورت مک‌موران خواهد بود. این توافق‌نامه تحت چندین مجوز مختلف حاصل شده  که از جمله آنها می‌توان به قوانین ضدائتلاف در چین اشاره کرد.

    گفتنی است که برای اخذ این مجوز، 6 ماه زمان صرف شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر