معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی :

۳۰ میلیون یورو در معدن مس «انجرد» سرمایه گذاری شد

عصر معدن- معاون سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی، احداث کارخانه تولید کنستانتره مس «انجرد» را از جمله طرح های نمونه اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: بخش خصوصی در این طرح ۳۰ میلیون یورو اعتبار ارزی و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ریالی سرمایه گذاری کرده است.;

۳۰ میلیون یورو در معدن مس «انجرد» سرمایه گذاری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرمعدن» به نقل از ایرنا، پرویز محمدزاده سه شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور افزود: این پروژه موفق اقتصاد مقاومتی موجب تکمیل زنجیره ارزش در استان شده و در تأمین بخشی از کنسانتره مس پروژه کاتد مؤثر خواهد بود.

    وی اظهار کرد: با انجام اکتشافات تکمیلی در معدن مس انجرد شهرستان اهر، ذخیره آن به میزان 300 میلیون تن کانسنگ سولفوری با عیار متوسط 0.85 درصد تخمین زده شده است.

    معاون توسعه و برنامه‎ریزی سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی اضافه کرد: این معدن از نوع کانسارهای پرفیری بوده و به روش روباز استخراج می‎‌گردد؛ با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این معدن، توسعه و احداث طرح‌های زنجیره کامل تولید مس از اهداف استراتژیک است.

    وی با بیان اینکه تولید معدن برای تأمین خوراک کارخانه تغلیظ در فاز اول 30 هزار تن کانسنگ در سال برنامه‎ریزی شده است، «طراحی سیستم زیرساخت اطلاعات مکانی(SDI) »، « تدوین برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی استان (دومین سند تدبیر توسعه)» و « اجرای برنامه‌های کارگروه‌های پنج‌گانه اقتصاد مقاومتی» را مهم‌ترین پروژه‌های بخش دولتی اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‎شرقی عنوان کرد.

    وی تشریح کرد: پروژه زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) در سال 1396 یکی از پروژه‌های اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی از سوی معاون اول رئیس جمهور و رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اعلام شد و سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان به عنوان کارفرما و گروه GIS دانشگاه تبریز نیز به عنوان مشاور طرح فوق تعیین شده است.

    محمدزاده ادامه داد: مشکلاتی مثل دوباره‌کاری، موازی‎کاری در تولید اطلاعات، اعمال هزینه‌های سنگین بر دستگاه‌های اجرایی در موارد متعدد، ناآگاهی از موجودیت اطلاعاتی و محتوای آنها، عدم تطابق اطلاعات موجود با نیاز کاربران در بسیاری از دستگاه‌ها، نبود استانداردهای لازم در تهیه اطلاعات و مسائلی از این قبیل ضرورت ایجاد زیرساخت اطلاعات مکانی (SDI) را اثبات می‌کند.

    محمدزاده متذکر شد: بر اساس نتایج طرح، تنها 16 دستگاه در سطح استان بیش از 90 درصد از لایه‌های اطلاعات مکانی را تولید و استفاده می‌کنند.

    معدن مس «انجرد» در شهرستان اهر در 90 کیلومتری شمال شرق تبریز در مرحله اول فعالیت خود برای 500 نفر اشتغال زایی مستقیم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر